• Sumčák největší

Změna místa ryba jistá

• cadox fishing
16. 02. 2012
Je tu opět středa a kamarád Jirka mi volá, jestli se mi nechce jít zase na ryby. Emotivně  mi sděluje, že je strašně natěšenej, ale že se mu nechce jít samotnýmu. Nezbývá mi nic jiného než jeho přání vyslyšet a na jeho nabídku kývnout. Ještě si stačíme domluvit že se sejdeme na hrázy,  ale loviště si posuneme asi o 3 místa dále, než jsme byli minule. Ještě ten den navečír osedlám motorového oře a  jedu  místa zakrmit cca 70 kuličkama olihně.
Ani nemohu pořádně dospat a je tu čtvrtek ráno. Bohužel si však musím nejprve odbýt školní docházku, ale dopoledne naštěstí velice rychle uteklo. V odpoledních hodinách  se můj parťák Jirka zastavuje u mě, nakládáme všechny mé nezbytné věci k lovu a vyrážíme směrem k naší oblíbené vodě.
Zde mě však Jirka jenom vyhazuje s věcmi a vrací se domů vysprchovat a sbalit si své nádobíčko. Já si mezitím pomalu vybaluji pruty a vše potřebné k lovu, abych mohl co nejdříve nahodit  své nástrahy a podráždit místní kapří obsádku. Když mám vše připraveno a nadipováno, tak konečně nahazuji.
 Jirka přijíždí kolem 8 večer, rychle si vše připraví a nahazuje. Dneska to prý „cítí“, že by mohlo něco přijít. Vypadá to, že bude krásná teplá noc, tak by jeho intuice mohla vyjít. „No uvidíme,  rád se nechám překvapit dalším průběhem“, bleskne mi hlavou.
Kecáme, probíráme různé strategie  a přitom rozbalujeme a stavíme bivak. Pomalu se začíná stmívat, tak vše sestěhujeme do bivaku a natáhneme svá, všemi přípravami zmožená těla na lehátka. Celé noc však bohužel proběhla bez jediné jízdy a tak když už nic jiného, tak jsem se alespoň vcelku dobře prospal. Bylo to víc než vhodné, protože brzy ráno odjíždím domů, odbýt si své školní povinnosti. Škola opět kupodivu celkem rychle utekla a tak již kolem 3 hodiny přijíždím zpět k parťákovi a ptám se, jak že to dnes vypadá, kolik bylo jízd a případně zdolaných ryb. Jirka mi jen suše sděluje že blbě a příčinu vidí ve strašném dusnu, které tu panuje. Já  se však nevzdávám svého optimismu a říkám, že to určitě přijde a že tomu musí také věřit. Připravím opět své načíníčko a nahazuji boilies banán –oliheň. Jirkovi říkám, že to zkusím změnit, protože voda se o hodně oteplila a tahle kombinace byla ta, na kterou to šlo v loni nejvíce. Toto boilies je bezkonkurenční. Po nahození trochu přikrmím cca 15 kuličkama menších průměrů. Jak tak pořád kecáme a probíráme taktiku, tak se přiblížila noc.  V tom přijíždí náš kamarád Marťas a přiváží nám gril, aby jsme mohli ogrilovat párečky. Samozřejmě se hned zvědavě ptá jak to jde a my mu okamžitě  dvojhlasně odpovídáme, že to strašně jde a máme jednu jízdu za druhou. On nám to však bohužel nevěří. Jdeme tedy s barvou ven a přiznáváme mu, že je to úplně mrtvé a že zatím nemáme ani šupinku.Touto potěšující zprávou ho tak odradíme, že než aby šel s námi chytat, tak se radši půjde podívat do lesa, jestli mu náhodou nepříjde nějakej pěknej divočák. Dogrilujeme a s plnými žaludky a řádně mastnou pusou pomalu uleháme do spacáku. Nestačím ani pořádně zalézt a v tom mám rychlý padák. Okamžitě  vystartuju, domotávám a zásek. Kapr jde ke břehu vcelku klidně, ale u břehu si to rozmyslí a bojuje jako tygr. Po chvilkovém vzájemném přetahování jsme ho společně s parťákem dostali do podběráku a po osvícení kapra čelovkou říkám, „tohle není snad ani možný“. Kapr vypadá  jako kdyby narazil hlavou do zdi. Je to pěkná koule. Po zvážení a měření by výsledek  72cm a 9,5kg. Uděláme několik fotografií a já  děkuji vodě, protože na tomto revíru jsem takovou rybu ještě nechytil. Zabral na osvědčený a loňskou zkouškou ověřený  boilies banán-oliheň.
Rychle vše znovu připravím a po nahození znovu ulehám do spacáku. Ještě stačím sdělit Jirkovi , že se to možná začíná rozjíždět. Avšak  Jiřík tomu moc nevěří a proto rychle usíná a ponořuje se alespoň do snivého rybářského ráje. V noci mi přichází brutální jízda bez jakéhokoliv varování. Vyskočím ze spacáku a ani jsem tomu nemohl uvěřit, že to kapr mohl takhle brutálně roztočit. Zaseknu, ale kapr si jde stále svou cestou a nemohu ho zastavit. No konečně se mi ho podařilo otočit a získávám metry vlasce zpět. Jde to ztuha a kapr se nemíní jen tak lehce vzdát. Po chvilce však jeho síly slábnou a po několika výpadech je konečně v podběráku. Byl to pěkný kapr o velikosti 74cm a váze 8,8kg. Znovu následuje krátké focení a pouštím kapra zpět do svého domova. Jirka ještě v noci přehazuje a dává taky toto boilies – jsou to fakt top koule. Máme nahozeno, vše je tak jak má být  a tak jdeme znovu ulehnout. Do rána je však klid a žádný záběr již nepřišel. Znovu musím sbalit pruty, nechat Jirku na místě a  jet domů, tentokrát však pracovat.
Jsem zabraný do práce a v tom mi zvoní mobil. Volá Jirka, že má pěkného kapra 82cm a 9kg. Říkám mu, že je velká škoda že ho nemůžu vyfotit, protože jsem moc daleko a bourám kamennou stěnu. Ten mi jen odpoví  že to neva, že ho vyfotí soused. Musel jsem se ještě zeptat na jakou že to zabral nástrahu a on odpovídá – „na co by tak mohl asi zabrat – přece banán-oliheň“. Odpoledne přijíždím utahaný z práce a Jirka se mi hned chlubí a ukazuje kapra na monitoru svého fotoaparátu. Fakt pěkný kapr, ale bohužel jsem ho nefotil já, tak ta fotka není vyfocená podle jeho představ.
 Tak konečně znovu připravuji své pruty. Nahazuji na této vodě osvědčený  boilies banán-oliheň a oliheň s plovoučkou oliheň. Jirka dává na oba své pruty banán-oliheň. Pomalu s blíží večer a my se chystáme zase grilovat. Grilujeme párečky a kecáme  o ničem jiném, než čím to je, proč to nejde a tak stále dokola jako obehraná deska  Čas rychle uběh a znovu přichází noc. Uleháme do spacáku a pomalu celou noc se můžeme v klidu převalovat, protože jsme bez jediného záběru. Těsně nad ránem mi však přichází záběr  v podobě nesmělého pípnutí. Okamžitě  vyskakuji ze spacáku, ale pípák už nepípá. Swinger je však přilepený k prutu, tak rychle sekám a volám na Jirku, že je tam. Po nepříliš dlouhém přetahování je kapřík na podložce. Měl 73cm a 7kg. Po vyfocení pouštím kapra do vody a děkuji mu za krásné vzbuzení. Jirku už to však začíná všechno štvát. Uklidňuji ho, že mu taky ještě něco přijde.A taky že jo. Po ránu má Jirka pěkný záběr - rychle startuje ze spacáku k prutu. Zasekává a cítí že má na prutu pěkného kapra, ale bohužel po pár metrech zápasu ryba padá. Jirku to hrozně mrzí, ale nedá se s tím bohužel nic dělat. Znovu to nahazuje a jde ulehnout. Já asi hodinu po Jirky záběru mám také záběr, který se projevil pěknou jízdou, ale bohužel kapr kolem 70cm  mi padá asi 3 metry před podběrákem. „Berou to nějak špatně“, říkám Jiřímu. Kolem 10 hodiny, když už máme vše oschlé od padlé ranní  rosy, tak vše balíme a vyrážíme na cestu k domovu. Snad se nám příště bude zadaří něco lépe.

ZA CARP INFERNO BAITS TEAM DUBÍNEK A JURAAMBI .