• Sumčák největší

Zářijová výprava

• cadox fishing
07. 03. 2012
Koncem srpna jsme se domlouvali s parťákem kam, a kdy na ryby, naše volba byla jasná. Pískovny ve východních Čechách, jsou plné krásných a bojovných kaprů. První výprava se konala začátkem září. Mrkva, tedy můj parťák měl jasno o místě, kam pojedeme. Zhruba dva dny, jsme na určeném místě krmili boilím od Inferna, volba padla na bílou meruňku a zelenici. Do vody napadalo kolem 5 kg této dobroty. Pří cestě na místo doufáme, že zvuky létajícího boili a švihy našich kober nikoho neupoutali a naše místo je volné. Ano je, vybalujeme věci a připravujeme vše potřebné, stavíme bivaky, skládáme pruty, ale to všichni určitě znáte. Po náhozu prutů a potřebného dokrmení konečně usedáme do křesel. Záběry přicházejí docela brzo a pravidelně, to je dobré. Zdoláváme kapry od 60 do 70 cm, a dá se říct, že pravidelně, ale k Naší spokojenosti nám chybí váha. Druhý den je podobný, avšak máme i záběry od větších ryb, ale ty nám padají. Proč? To je otázka která se musí vyřešit, možná je to tím že ve vodě jsou obrovské valy trávy, a právě přes ty Nám ryby padají. Měníme návazce, háčky, prostě vše. Přichází další záběr, ryba sedí, a my zdoláváme krásného lysce těsně pod 10 kg. Další den, přichází záběr parťákovi a ten zdolává kapra kolem 12 kg. Nastává poslední den výpravy a My zdoláváme ještě pár krásných a zdravých ryb. Je čas balení. Po sbalení všech věcí se s Mrkvou domlouváme na další výpravě, datum je jasny, hned další čtvrtek.

II. Výprava

Je středa večer a s parťákem po telefonu potvrzujeme naší výpravu. Protože mám volno tak přijíždím na „naše místo jako první, ale to co na nás čekalo, se nedá vyjádřit, pocit který všichni určitě znáte!! Místo je obsazené, volám Mrkvovi, oba tomu nechceme věřit, ale po krátké debatě vybíráme jinou a dobře známou pískovnu. Po příjezdu na domluvené místo, jsme si oddychli. Je tu volno!! Přesto jsme tomu nechtěli věřit, protože je tato pískovna v poslední době cílem mnoha rybářů. Opět se vybalují věci, staví bivaky, připravují pruty, dělají návazce a v neposlední řadě zakrmujeme. Tentokrát jsme si přivezli sebou Náš oblíbený a zázračný „ořech“ a také jsme vyzkoušeli pedro. Výprava je naplánovaná na 3 dny. Po dohodě naší taktiky jsem rozkrmili asi 3 kg dvě místa. První místo jsme zvolili zhruba na 80 metrech přímo před nosem. Místo s číslem dvě je po naší pravé straně zhruba 56 – 60 metrů, tam by měli končit traviny. Je vše připraveno a my konečně můžeme jít spát. Druhý den přicházejí záběry a my zdoláváme kapry kolem 60 – 70 cm. Pravidelně dokrmujeme a naše taktika je pořád stejná. Záběry stále přicházejí, ale pouze od menších kaprů, a to zejména na stanovišti jedna, respektive na ořech. Místo dvě, však stále mlčí. Další den se vše opakuje. Kolem oběda, však přichází pomalejší záběr, kolega zvedá prut. Okamžitě po záseku je poznat že se jedná o větší rybu, po zhruba 10 minutovém bojí, však ryba vyhrává. Větší a zkušenější ryba moc dobře věděla, co a kde se pod vodou ukrývá a zajíždí do vázky. Tento záběr však přichází na pedro, říkáme si, že by to mohlo šlapat. Ale do večera už zdoláváme jen pár menších jedinců. Je před námi poslední den, nebo spíše jen pár hodin. Dopoledne vytahujeme pár kaprů do 70 cm. Po obědě přichází jízda, podle tahu ryby vypadá slušně! Oblékáme broďáky, beru do ruky podběrák a jdeme si pro něj. Je to nádherný boj, parťák si to náramně užívá a já s ním. Po nějaké době se nám ukazuje ve své plně kráse, nádherný černý lysec. Prostě nádhera. Jsme po prsa ve vodě a kapra máme asi 5 metrů od sebe, a v tom najednou vše povolí. Nádherný černý mohykán se pomalu otáčí a mizí v hloubce. Oba se na sebe podíváme a nevěřícně kroutíme hlavou. Bez jakékoli řeči vylézáme ven, a Mrkva znova nahazuje. V tu chvíli Nám zbývalo jen pár hodin do konce naší výpravy, ale v podvědomí Nás stále něco drželo při životě. Kolem čtvrté hodiny začínáme balit, naše myšlenky jsou rozpačité. Mám sbaleno jako první, a většinu věcí už mám v autě. S partákem stojíme u vody a rozebíráme výpravu, v tom se ozve parťákův pípák. Po zaseknutí přichází razantní tah,  opět jdeme do vody. Po pár minutách zdolávání opět vidíme velkého kapra a s obrovskou nervozitou vyhráváme boj a mohykána podebíráme. Po zvážení kapra Nám váha ukazuje 15, 78 kg! Nádhera, tento kapr je jeden s posledních mohykánů této vody. Po nafocení fotek, a potřebné dokumentace pouštíme krásného a zdravého kapra zpět, do svého živlu. Myslím, že gratulace parťákovi byla na místě. Vše je sbaleno a my odjíždíme domů. Ale ne na dlouho, za 3 dny jsme zpět.

III. Výprava

Po třech dnech klidu znova přijíždíme na Naše místo, ale vidíme, že je obsazené. Jdeme se tedy podívat, kdo tam sedí, hned poznáváme kamaráda Lukáše, a po krátké řeči se domlouváme, že se můžeme připojit. Lukáš svoje montáže pokládal na pravou stranu Našeho místa, takže my jsme byli v klidu, místa pro naše montáže byli volná. Taktiku jsme zvolili zcela jinou než v předešlých výpravách, z důvodu toho, že kolega z pravé strany hodně krmil. To samé na levé straně, tak jsme si řekli že „ málo znamená hodně“. Zhruba 1 kg ořechu pro začátek stačí, a při každém záběru se kobrou dohazuje pár kuliček ořechu. První noc ani nenahazujeme, čekáme na ráno. Druhý den kolem deváté hodiny přichází první záběr. Po celý den pak přichází asi osm záběrů, a my zdoláváme kapry kolem 70 – 75 cm. Od osmé hodiny byl klid, my spokojeně sedíme na svých židlích a rozebíráme různé témata o kaprech. Záběr přichází za 5 minut 10 hodin na můj pravý prut, a podle tahu ryby se jedná o větší exemplář. Po zdolání ryby, se Nám ukazuje ve světle čelovky krásný téměř metrový lysec. Rybu vážíme a váha ukazuje přes 16 kg, paráda, můj osobák je na světě. Pořizujeme pár fotek, a krásného mohykána vracíme zpět vodě, to je krásnej pocit!!!! Po zbytek naší výpravy zdoláváme ještě pár krásných ryb od 11 do 14 kg. Blíží se konec výpravy a my balíme věci, a stále čekáme na záběr. Tentokrát se žádny domorodec s Námi nepřišel rozloučit, ale nevadí, protože tuto výpravu můžeme opět zařadit mezi ty povedené. Na všech Našich výpravách nechybělo boili od Inferna, a to konkrétně zelenice, bílá meruňka a OŘECH na který nedáme dopustit.

Za inferno Vás Zdraví Šejna a Mrkva.