• Sumčák největší

Vydařená výprava na svazovce

• cadox fishing
07. 11. 2013
Ve správný čas na správném místě. Tak toto heslo je přímo šité na výpravu Tomáše s Petrem. Vyrazili na neznámou svazovou vodu v ČR a oba si zlepšili osobák. Lovili z náhozu a bez porušení denní doby lovu.....

Chěl bych se  s Vámi podělit o naší vydařenou výpravu, která byla zakončena dvěma osobáky. S parťákem  Petrem jsme si naplánovali výpravu na úterý. Dva dny před odjezdem jsme se čistě náhodou potkali s Martinem v obchodě u našeho kamaráda Rostě v Rychvaldě. Slovo dalo slovo a nakonec jsme domluvili společnou výpravu na svazovou vodu nedaleko našeho bydliště. Když přijíždíme k vodě, tak v dálce už vidíme Martina, který na nás netrpělivě vyčkává. Prohodime pár slov a už nastavujeme echolot aby jsme se mohli kouknout, co se skrýva pod křišťálově čistou vodou. Nikdo z nás na této vodě předtím nelovil a tak jsme pouze z Mapy.cz a obchůzky vytipovali dvě místa, která by se nám zamlouvala. Bohužel, jako na všech vodách v tomhle období, i tady byl dost velký ubytek vody. Proto jsme po válečné poradě zvolili druhé místo. Zamlouvalo se nám hlavně z důvodu, že po pravé straně máme ostrov a po straně levé je 100metrů dlouhý les, kde není přístup k vodě. Tohle se nám hodně zamlouvalo z důvodu ataku krmitkářů každé ráno.

Na celem reviru je hodně tlejícího bahna a tak jsme byli rádi, že jsme našli v našem lovišti pár tvrdých míst. Ja jsem si zvolil místo úplně vlevo, kde jsem našel  kamennou lavici, která šla z 1m na 2,8m. Místo nebylo nijak velké, ale v těsné blízkosti byl obrovský potopený strom. Peťa zvolil taky lavici. Ta se táhla cca 30 metrů, takže si mohl rozmyslet kde to položí. Na Martina zbyla pravá strana. Zvolil konec ostrova a hranu, která šla až na nějakých 80 cm vody.

Na první den jsme zvolili všichni stejnou taktiku. Takže nahodit montáže a pomocí kobry dopravit pár boilies na vytipované místa. Netrvalo dlouho a na podložce se Peťovi válel první místní šupináč. Panovalo krásné letní počasí a tak rybu odháčkujeme hned ve vodě.. Do večera se partákovi povedli celkem 3 kapři okolo 70cm. Všem zachutnala Nuggeta Zombie. Martin vsadil na boilies od firmy Starbaits. Do večera se mu podařilo udělat dva záběry a to šupináče 7,7kg a druhý bohužel unikl podběráku.
Ve středu jsme si přivstali, abychom mohli všechno naservírovat, neboť v naší republice je vynikající zákon ohledně doby lovu. Mohli jsme začit s lovem až ve 4 hodiny. Čas před nahozením montáží jsme využili na nakrmení. Vsadili jsme na sílu partiklu a vysušených boilies. Pomoci cobry jsme nastříleli cca  2kg koulí.To co nastalo půl hodiny po nahození, jsme si nikdo nepředstavovali ani v nejkrásnějších snech. 4:30 pip, pip, pip a po 10minutách se podařilo Peťovi zdolát svůj osobák v podobě šupináče o váze 17,20kg. Zachutnala opět nuggeta Zombie. Když jsem vytahl kapra 8kg tak se mi Peťa smál, co to mám za prcka :-D. Na návštěvu se za náma přijel s prutama podívat i Rosťa, který si vytáhl jednu 7mičku.

Jak už to v dobré partě rybářu bývá, tak jsme vyprovokovali Peťu, aby ten osobák nějak řádně oslavil. Postavil se k tomu jako chlap a na večeři nám dovezl vyborně naložené maso s láhví vychlazeného sektu. Další dva dny se nesli pouze ve znamení kontrol RS - celkem byly 4, ale musíme říct, že pánove byli v pohodě, vždycky pokecali a zase šli.
Sobota s nedělí byla o něco lepši, kdy se nechali přelstít 3 kapří okolo 5kg, neodolali  osvědčené klasice Bionicle s plovkou Exotika. Tentýž večer jsme se rozhodli kaprům přisypat a tak o půlnoci servírujem větší množství návnady v podobě 4 kilo na kámen vysušených kouli Bionicle a Fabulous, doplněné metoďákem Energia s vařenou řepkou. Fouká silný vítr doprovázený přeháňkami.

Po další dva dny se záběry stupňovaly. Martin zlákal dva kapry 8 a 7kg. Mně se podařilo vytáhnout dvě ryby 10kg a 5kg, kterým zachutnalo 2x21mm Fabulous a Švestka-oliheň. Bohužel jsem těsně před podběrákem o jednu rybu cca 13kg přišel. Na většině vod nechávám montaž ve vodě celý den, ale tady bylo nutno přehazovat co 3 hodiny. Cejni byli schopní během dvou hodin okousat dvě koule 24mm na velikost 10mm. A to jsme dávali fakt vysušené boilies. Čistě náhodou máme všichni oblíbené háčky centurion 6 a 8. Na téhle výpravě tomu není jinak. Celou výpravu jsme odchytali na tyhle skvěle háčky doplněné fluorocarbonem.

Ve většině případů, když nahazuji, volím fluorocarbon, z důvodu nulové šance zamotání. Jak se to krásně rozjíždělo, tak se to zase stoplo. Připadali jsme si jako na houpačce. Další dva dny jsme byli bez záběru. Nějak na nás dopadal stres, že je před náma posledních 24 hodin této výpravy. Co se ale dělo pak, bylo jako z pohadky.
Začalo to Martinovým ranním kaprem  8,5kg. A pak už zase začal řádit Péťa, v rozmezí hodiny vytáhl dvě krásne ryby 7,5kg a 8 kg. Oběma zachutnalo boilies Zombie fresh v dipu s plovkou Exotica. V odpoledních hodinách nas opouští kamarád Martin a tak zůstáváme na poslední noc samí. V 21:00 se opět rozezněl Petrův hlásič. Po krásném bojí z lodě podebíráme rybu, které později navážíme krásnych 17,10kg. Z radosti si zakřičíme do tmy  YYYEEESSS MAX GOOO!!! Opět zabodoval fresh Zombie s Exoticou. Jelikož jsem musel vlézt do vody pro rybu, tak se převlékám do suchých věcí a uleháme na hodinku se zahřád do bivaku, jelikož v 22:00 musíme stahovat pruty. Hodinky ukazují něco málo před koncem lovu a ja slyším pípnutí mého Flajzaru, pak další a už ječí jako by byl na druhem konci vlak. V dalších dvou hodinách si tohle myslím i já. Ano, přesně 120minut mi trvalo z lodě zdolat krásneho šupináče. Když jsem se rozhlédl zjišťuji, že jsem úplně na druhé straně revíru, kde jsem nikdy nebyl. Tato ryba je poslední z výpravy a zároveň i mým osobním rekordem ze svazové vody. Když sem se blížil ke břehu, tak Péťa netrpělivě čekal s otázkou má 20? A to z důvodu, že jsem své dlouholeté přítelkyni řekl, že svatba bude až chytnu kapra přes 20 kg.

Nakonec se ručička na Reubence zastavila na rovných 17kg. Říkame si, to snad ani není možné chytit během jedné vypravy 3 kapry přes 17kg v rozmezí 30-ti deka. Tomuto drobkovi zachutnaly dvě 21mm kuličky Fabulous vysušene na kámen. Vůbec jsem neměl v plánu si sebou brát boilie Fabulous, protože jsem ho měl pouze jeden kbelík, ale nevím jak se to stalo přibalil jsem ho do auta. Nakonec jsem nelitoval.
Děkujem firmě Max carp za výborné boilies a hlavně za výbornou spolupráci.
             Tomáš Heczko a Petr  Kisial                                       Max GOOO!!!!!