• Sumčák největší

V zajetí velkých kaprů aneb hranice 30-ti kilogramů pokořena

• cadox fishing
17. 09. 2013

Tentokrát vyjíždíme s tátou na zahraniční revír. Chceme si  v první řadě zachytat, ale zároveň si odpočinout od práce a načerpat nové síly. Po cestě nás na dálnici potkává hodně silná bouřka a drží se nás po celé Rakousko i další státy.

Po pár hodinách cesty konečně přijíždíme na revír, zjišťujeme, že jsou téměř všechna místa obsazená, ale světe div se. Místo, na které jsem se nikdy v předchozích výpravách nedostal je volné. Neváháme a ihned stávíme bivaky. Sice dost prší, ale to nás nemůže zastavit. Je jedna hodina ráno  a já přemotávám vlasce a navazuji montáže, abych se ráno nemusel s ničím zdržovat. Ráno zakupujeme povolenky k rybolovu a  nahazujeme.
Volíme boilies A1 roll, Bugaboo, Zombie a Red rag. Vše dipujeme stejnojmennými dipy. Zkoušíme i nastražení na panáčka s pop ups Exotica a Maxcarpone. Místa před lavicemi prokrmujeme partiklem a peletkami Minimax, vše zalité v boosteru Max fruit. Rozkrmujeme před námi pruh cca 80 metrů pomocí rakety a spodového prutu.

Po dvou hodinách mi přichází první záběr na Zombie plus pop ups Exotica. Ryba odjela až za lavici, kde se snaží zbavit háčku a cítím, jak naráží do dna. Nakonec se mi ji daří otočit a po pár minutách mi táta podebírá slušného lysce o váze 16 kilo. Rybu pouštíme a přehazuji. V tom má záběr  táta na A1roll. Kapr taktéž brázdí hranu lavice, ale po chvíli se nechává poměrně snadno přitáhnout ke břehu. Tím nás ale klame a v zápětí začíná urputný souboj. A výsledek? Rovných 20 kg. Následuje rychlé foto a pouštěčka. Do večera máme ještě několik záběrů od kaprů 12 až 18 kg. Dokrmujeme místa asi  50 ti raketami partiklu a silně prosušeným boiliem Bugaboo a A1 roll. Kolem 10 hodiny večer mám pomalou jízdu na pravý prut s boilim A1 roll plus pop ups Exotica. Je z toho šupináč 100 cm a 22 kg, úžasně bojovná ryba v dobré kondici. Nad ránem mám další záběr a v podběráku se ocitá lysec s rozházenými šupinami a váhou 20,2 kg. Mám z něj obrovskou radost a za chvíli opět dokrmuji naše lovná místa. Po sérii záběrů od menších kaprů táta zdolává přes půl hodiny kapra o váze 24 kg. Jako všechny kapry tak i tohoto ošetřujeme clinikem, fotíme a rybu pouštíme zpět do jezera.

Přes den se to ani nehne, tak se věnujeme přípravě nových návazců. Zhruba ve tři odpoledne má záběr táta a zdolává velmi těžkou rybu, od začátku je jasné, že to nebude žádný dorostenec. Vážíme mu 26 kg a je to šupináč  bez břišních ploutví, s čímž jsem se již v práci párkrát setkal, ale takto velkou rybu jsem bez břišních ploutví doposud neviděl. Po několika hodinách mi také přichází záběr opět na A1 roll. Po pár výpadech zdolávám šupináče 21 kg a 90 cm. Do rána jsme přidali ještě 2 kapry 18 a 19 kg. Nakonec přehazujeme všechny montáže a důkladně opět krmíme. Zanedlouho mám záběr na prut, který byl nahozený asi 5 minut. Vytahuji kapra s váhou 20,3 kg  - nádherný čistý lysec s velikou ocasní ploutví. Do dvou hodin odpoledne zdoláváme jen jednoho menšího amura na Red rag s Exoticou. Odpoledne se opakuje příběh z předešlého dne. Táta po hodinovém boji zdolává šupináče s váhou 28,2 kg na A1-roll namočeném ve stejném dipu.

Tím si opět zvyšuje osobáček a ihned přehazuje. Netrvá to ani půl hodiny a má další záběr. Kapr odjíždí  až ke břehu ostrova a na chvíli se zdá, že je ve vázce. Naštěstí odsuď vyjíždí a daří se ho přitáhnout k nám. U břehu předvádí ještě několik silných výpadů a je v podběráku......paráda. Oba vidíme, že je ještě větší jak předchozí šupináč. Co nejrychleji kapra vážíme a fotíme ve vodě, aby nedošlo ke zbytečnému poranění. Nevěříme vlastním očím, ručička na váze přeskočila 30 kg. Po odečtení podložky má  kapr úžasných 30,10 kg. Vážíme na dvou vahách a váha se shoduje. Máme nesmírnou radost. Nejen, že si táta vylepšil osobáček, ale dostal se nad tuto magickou hranici, která půjde jen těžko překonat.
 Tento lysec neodolal  dvoum těžkým kuličkám boilies A1 roll v dipu.

Další den  je to úplně bez záběru, jako kdyby tu ryby vůbec nebyly. To nás ale nenechává v klidu a proto dokrmujeme místo, tentokrát jen boiliesem prolitým v boosteru. Přesně v poledne mám záběr na A1-roll plus pop ups Maxcarpone. Po několika desítkách minut zdolávám můj nový osobáček lysce 26 kg. Říkám si super, ryby jsou opět na našem místě. Nemýlím se. Tátovi  se přilepuje swinger k prutu a hlásič signalizuje velmi pomalou jízdu. Ryba se stím vůbec nemaže a hned od začátku se nechce nechat dobrzdit. Táta má prut ohlý jak luk a vlasec je napnutý jako struna, že by se na to dalo hrát. Kapr si to ale naštěstí po dost dlouhé době rozmýšlí a nechává se pomalu přitáhnout ke břehu. Bojuje do posledních sil. Po podebrání ryby se nestačíme divit. Je to ohromný lysec s váhou 29,20 kg. Je to až neskutečné,  jak se tátovi daří, holt se ještě budu muset od něj hodně učit..
Do konce výpravy fotíme ještě pár kaprů do 19 kg a já přidávám ještě jednoho kapra 20 kg s deformovanou páteří a zvláštním vzhledem.Balíme a odjíždíme domů a oba víme, že na tuto rybačku nikdy nezapomeneme.Na závěr chci poděkovat Pavlovi a Ivanovi za doručení toho nejkvalitnějšího boiliesu. Na Maxcarp to prostě jezdí a A1-roll Vás nenechá vyspat.