• Sumčák největší

S veterány na kaprech

• cadox fishing
05. 01. 2012

Na jednu z posledních výprav se domlouvám samozřejmě s parťákem Dubínkem a kamarády z Veterán carp týmu. Tuto výpravu máme naplánovanou na poslední týden v říjnu. Chlapi letos na carp cupu vyhráli povolenky na naši vodu, tak toho musí ještě letos využít a něco nachytat. Týden před výpravou jsem v kontaktu s Jardou a domlouváme se, jaké místo zvolíme a nakonec jsme se domluvili na místě, kde už letos s námi chlapi chytali a celkem se jim dařilo. Snad se jim bude dařit také na této výpravě. Jelikož je v pátek svátek, tak se domlouváme, že půjdeme chytat už od čtvrtka. Veteráni přijíždí už dopoledne a vyzvedávají si u hospodáře povolenky a míří k vodě. Já bohužel mám v práci uzávěrku a jsem v práci až do šesti, tak rybačku odkládám až na pátek na ráno. Stavuji se ale s Dubínkem za našimi kamarády abychom se přivítali a zeptali se, jak to jde. Dozvídáme se, že od rána měli celkem dost kaprů, ale na boilies pouze jeden záběr. Já je ale uklidňuji, že moc záběrů asi nebude, ale budou stát za to. Odjíždím s Dubínkem domů kde se připravujeme na tuto výpravu.

Ráno se stavuji k Dubínkovi kolem sedmé hodiny. K vodě přijíždíme kolem půl osmé a chlapi nám hned hlásí, že se zadařily i dva pěkné záběry. Nakonec byli před objektivem fotoaparátu dva kapři  80cm.To mě velmi potěšilo, protože jsem byl na rybách minulý týden a velcí kapři vůbec nešli. Tentokrát se drží stálé počasí a hlavně teplota je velmi příznivá. Proti minulému týdnu kdy bylo přes den kolem pěti stupňů a v noci kolem -5 je tento týden s teplotami kolem patnácti stupňů přes den a osmi stupni v noci velmi příjemný. Vybalujeme všechny věci a připravujeme vše k lovu. Pro tuto výpravu budeme chytat na boilie Carp inferno baits a to na příchutě banán-oliheň, oliheň, citrus, malina, ananas a samozřejmě novinku, kterou chci opět otestovat. Krmíme asi na 110m kam letí i naše montáže. Protože už je velmi studená voda, tak to s krmením nepřeháníme a házíme do vody pro začátek max. 50 kuliček-v tuto dobu je lepší dát první dávku krmení menší a pak budeme postupně dokrmovat podle četnosti záběrů. První parádní jízdu dostávám až kolem oběda. Vytahuji krásně zbarveného kapra 65cm, 5,06kg.Pro začátek mi udělal obrovskou radost. Zabral na boilie banán-oliheň. Před třetí hodinou dostává záběr parťák Dubínek a vytahuje krásného šupináče 70cm na boilie banán. Do večera se mimo pár malých kaprů v sektoru u veteránů nic neděje. Večer má ale Vladimír během hodiny dva krásné záběry, které oba proměnil a na břehu se může pomazlit s kapry 72cm a krásným pupkáčem 80cm, 10,1kg .Ráno má záběr opět Dubínek a vytahuje kapra 69cm.V sobotu dopoledne kluci z veterán carp týmu začínají balit a domlouváme se, že když všechno dobře dopadne, tak příští rok zase přijedou. Kluci vyráží na cestu domů a já s Dubínkem pokračujeme v naší výpravě. Před půl třetí dostává Dubínek nádherný záběr. Kapr jede doleva na hloubku a bojuje jako lev. Po nádherném boji vítězí Dubínek a na podložce leží krásný lysec 88cm, 12,6kg.Kapr zabral na boilie malina. Fotíme, vracíme rybu vodě a Dubínek odjíždí na hokejový zápas. Musím bojovat do večera sám. Volá mi kamarád Mára, že zamnou kolem páté hodiny přijede, tak jsem rád, že u vody nebudu sám. Před pátou hodinou dostávám první ze série záběrů. Byl to ale jen dorostenec kolem 45cm a zabral na citrus. Nahazuji zpět a vidím, že Mára už přichází. Při vybalování jeho věcí mám dnešní druhý záběr. Ukázková jízda. Následuje zásek a kapr si jede stále stejným tempem směrem ode mě. Nemůžu dělat nic než nechat kapra ujíždět a čekat než se zastaví, ale v tom se prut narovnává a ryba je bohužel pryč. Hrozně moc mě to mrzí, ale nedá se nic dělat. Zabral na boilie které testuji pro příští rok. Posílám svou montáž zpět do rozjetého místa a dokrmuji pár kuliček boilie.Za necelou hodinu se rozjíždí opět můj prut a po krásném boji vytahuji kapra 77cm, 10,04kg.Nádherný pupkáč ve výborné kondici.

Vracíme zpět a čekáme na dalšího. Asi za další hodinu mi pouze jednou pípne pravý signalizátor, tak jsem hned ve střehu. Ozývá se další píp. Beru prut do ruky s zasekávám. Hned je mi jasné, že jde opět o krásnou rybu. Na břehu se před foťákem vystavuje starý známý kapr s řádkem u ocasu, kterého už jsem letos jednou chytil.82cm, 9,2kg a zabral na boilie které testuji pro příští rok. Mám obrovskou radost, že kaprům chutná a trošku dokrmuji. Přijíždí Dubinek z vítězného zápasu a kamarád Mára odjíždí domů. Hlásím hned Dubínkovi jak to šlo a říkám, že snad taky ještě něco chytí. Poslední můj záběr přichází asi dvě hodiny po Dubínkově příjezdu. Musím kapra dobrzďovat, protože míří směrem do vázky, ale nakonec vše dopadá dobře a kapra otáčím, jak potřebuji. U břehu ryba bojuje jako lev, ale nakonec souboj vzdává a navádím ho do podběráku. Krásný lysec 85cm, 9,6kg je poslední velkou rybou této výpravy. Zabral na malinu s ananasem. Ráno vytahuje ještě Dubínek jednoho dorostence na rozloučenou a začínáme balit. Tuto výpravu hodnotíme jako úspěšnou a jsme rádi, že kamarádi z Veterána carp týmu také chytili nějaké pěkné kapry. Děkuji majiteli firmy Carp inferno baits Radku Podrazilovi za dobrou práci. Kaprům to prostě chutná.