• Sumčák největší

Podzimní sklizeň

• cadox fishing
03. 12. 2015

Blíží se konec září a pomalu začíná podzim, na který většina z nás již několik měsíců netrpělivě čeká. Podzim je totiž doba, kdy máme solidní šanci na chycení těch největších ryb. Navíc je venku stále relativně teplo a pobyt u vody není nikterak nepříjemný.

Přesně tohoto období jsme hodlali využít s Liborem a jeho bratrem Přemkem pro naši další výpravu na oblíbenou svazovou vodu. Libor se k vodě vydal již o dva dny dříve a já mu mohl v práci jen tiše závidět. Po zmapování dna vybral dvě místa, která prokrmil několika hrstmi 24 mm boilí N1. V podvečer měl montáže na svých místech a telefonicky mi při hrnku kávy sděloval informace o situaci u vody.

Netrvalo dlouho a v noci mi přichází zpráva o tom, že se mu povedl první kapr, který vážil 14 kg a zachutnala mu 24 mm koule N1 podpořená plovkou. Na rozjezd je to velmi slušné. Druhý den dostává opatrný záběr. Hned po záseku mu bylo jasné, že je to ryba z jiné váhové kategorie. Kvůli všudypřítomným slávkám nechtěl kaprovi nechat ani metr zadarmo. Když se mu povedlo navést ho do podběráku, odhadoval ho na zhruba 17 kg. Jaké bylo jeho překvapení, když měl problém vynést kapra v kamenitém terénu do podložky. Po zvážení a odečtení vážícího saku bylo jasno… Padla naše vysněná hranice a Libor se mohl začít radovat ze šupináče 20,2 kg, kterému navíc naměřil přesný metr. Jeho radost byla patrná i z SMS, kterou mi bleskově poslal.

To už jsem byl v práci opravdu jako na trní a v pátek odpočítával každou minutu do konce pracovní doby. Konečně se přehoupla druhá hodina odpolední a už se pomalu blížím k vodě i já. Po nezbytné osobní gratulaci Liborovi se vrhám do všech potřebných příprav. Vše stíhám tak akorát a se soumrakem mám i pruty osazené panáčky N1 a Wasabi na vybraných místech. Kapří aktivita se projevuje ihned a do dvou hodin mám záběry na obou udicích. První se na břeh podíval 7 kg šupináč a druhým kaprem byl hezky stavěný 70 cm lysec. Bohužel až do dalšího dne se mi nedaří zbavit menších ryb. Jedinou výjimkou je šupináč 9,5kg, kterého se mi daří ulovit v sobotu ráno. Libor nelení a přidává také jednoho 9 kg kapra.

V sobotu se k nám připojuje i Přemek a všichni si krátíme čas dlouhou debatou o prolomení 20 kg hranice. Ryby během dne příliš nespolupracují a všichni se tedy těšíme na to, co nám přinese večer. Mně i Přemkovi se bohužel nedaří přetahovat větší kapry přes vázky poseté slávičkami. Libor využívá čistšího dna a po napínavé akci mu podebírám opět nádherného kapra. Všichni začínáme tipovat váhu a je jasné, že to bude znovu kolem 20 kg. Libor je v euforii a není se čemu divit. Má na kontě dva nádherné kapry ze svazové vody a jeho nadšení nekazí ani zjištění, že mohutnému šupináči chybí do magické hranice necelý kilogram. Jeho délka je úctyhodných 103 cm.

V neděli si každý z nás potahá několik menších kaprů. Odpoledne přichází Liborovi neskutečná jízda a všichni běžíme k jeho prutům. Při pohledu na pruty ovšem něco nehraje. Díváme se směrem na vodu a vidíme, co způsobilo tuto šílenou jízdu. Najela mu do vlasců plachetnice, která se dostala příliš blízko ke břehu a po chvíli mu uřízla obě udice. No nic, je třeba vše převázat a jede se dál.

Při večerní kávě Libor prohodí, že by rád ještě jednu rybu přes 15 kg. Asi nemusím psát, do jakých míst ho s Přemkem posíláme. Z našeho rozjímání nás za jasného úplňku vytrhne zvuk mého příposlechu. Tentokrát se mi daří rybu úspěšně zdolat a mohu si před objektivem potěžkat přes 11 kg vážícího šupíka. Z této ryby mám bez ohledu na její rozměry velkou radost, protože ryb ztracených ve vázkách bylo opravdu příliš. Po necelé hodině jde do akce znovu Libor a jeho přání se naplnilo. V síťce podběráku končí nádherně stavěná ryby o váze 15,4 kg s délkou 89 cm. Ráno mám další dva záběry od ryb těsně přes 70 cm a pomalu začínám balit, jelikož náš prodloužený víkend se chýlí ke konci. Na poslední prut, který mám ve vodě, dostávám ještě záběr, ale znovu končí těžká ryba ve vázce, kde se dostává z háčku. Závěrečné slovo má Přemek, který pěkným lyscem lehce pod 10kg protrhl předešlou smůlu.

Naše oblíbená voda opět ukázala, že umí být k rybáři tvrdá a neúprosná, ale také velmi štědrá. Právě tato její nevyzpytatelnost a obtížnost nás k ní tolik přitahuje.

Za Infinity team Rosťa Souček

Pokud se Vám článek líbil, podpořte ho prosím svým laikem, případně ohodnoťte hvězdičkou. Uvítáme především komentáře k rozvinutí diskuzí s vašimi názory a zkušenostmi k danému tématu. Registrace k psaní komentářů není nutná.