• Sumčák největší

Pětidenní srpnový očistec

• cadox fishing
29. 09. 2015

Je před námi krásných pět dní, které jsme s kamarádem Jindrou chtěli strávit na rybách za účelem testování prutů od francouzské značky Caperlan. Já jsem testoval prut Caperlan XTREME 3 o délce 3,90m a testovací křivkou 3,25lb a druhý prut byl také od značky Caperlan CARP START o délce 3,60m a testovací křivkou 3lb na který chytal Jindra. Jen co jsme dorazili k vodě, před námi se rozprostíral krásný pohled na krajinu a v nás se začaly probouzet pocity, které má v sobě snad každý rybář když vidí krásné místo u vody.  Jakmile jsme vynosili věci z auta které bylo až po střechu narvané, okamžitě začalo zakrmování našeho lovného místa. Po zákrmu jsme nahodili pruty i ty testované, s jediným přáním a to ať co nejdřív zaznějí naše hlásiče. Jakmile bylo nahozeno, mohli jsme začít s rozbalováním našeho pětidenního „domova“. Jakmile jsme měli vše hotové, padli jsme únavou do křesel, dali si jídlo a odpočívali. Po chvilce měl Jindra první jízdu naší výpravy. Byl to kapřík, který měl s těží míru. Se slovy: „ Pošli většího..“,  jsme ho pustili zpět do vody. Já jsem si po prvním dni mohl říkat „bezrybka". Druhý den se však přihnala vlna tropických veder, teploty do konce pobytu u vody nešly pod 34 stupňů a jak každý rybář dobře ví, to pro nás prostě nebylo úplně ideální.
Nejenom ryby ale i my jsme byli rádi, že sotva dýcháme. Ten den se i mě podařila ryba, opět to byl kapřík kolem 40cm, ale v tom vedru potěšila i tak malá ryba. Když nám stále brali pouze ryby kolem  40cm, zkusili jsme zvětšit nástrahy. Jak jsme ale později zjistili, ani to nepomáhalo. Dá se říct, že doposud jsme pouze zkoušeli, jak moc se můžeme do prutů opřít, když máme připnuté olovo o hmotnosti 70g. Náhozy se nám celkem dařily, montáže i s malými PVA punčoškami lítaly bez problému kolem 80 – 90m. Takže jsme zjistili, že na odhoz jsou pruty plně dostačující. Nakonec jsem zvolil dvě kuličky boilie o průměru 21mm obalené suchým dipem a letělo to pěkně na kraj krmného místa. A co se nestalo, po pár hodinách vylítl swinger a na břehu byl zase kapr který měl něco málo přes  43cm. Už jsme byli beznadějní, veškeré nástrahy jsme měli vyzkoušené, největší ryba asi 45cm, neskutečné vedro, už jsme si pohrávali s myšlenkou, že to zabalíme a přejedeme na jiný revír. Třetí den jsme hned ráno ve 4:00 nahodili, já sem zase dal pod háček dvě 21mm kuličky boilie obalil v suchém dipu, přidělal PVA punčochu s nějakou tou kapří dobrotou a letělo to tam. Zasedl jsem do křesla a užíval si chládku, který po ránu byl, protože jsem moc dobře věděl, že za chvilku zase vyleze slunce a bude pálit. Začínal jsem zlehounka zabírat a na jednou byl krásnej táhlej záběr. Nejdříve jsem myslel, že se mi to jen zdá, ale jakmile jsem otevřel oči a viděl přišpendlenej swinger u prutu, okamžitě jsem vyběhl k prutům a zasekl.  Byl jsem rád že záběr přišel zrovna na testovaný prut Caperlan XTREME 3 . Podle toho jak se ryba chovala tak jsme si říkali že už by to konečně mohlo být něco většího a že to naší smůlu konečně zlomí.  Při zdolávání jsem konečně měl možnost vidět a hlavně cítit jak se prut chová při lepší rybě. Prut se při akci choval příjemně jak v mých rukou, tak i k rybě na to že to je 3,25lb tak dobře tlumil výpady ryby. Perfektně mi seděl v ruce a na to, že jsem zvyklý na pruty o maximální délce 3,60m, tak mi délka 3,90m vyhovovala. Bylo dobře cítit, že to není žádný malý kapřík, které jsme doposud tahali. Taky že ne, po zhruba pěti minutách zdolávání se na podložku podíval krásnej kapr o délce 64cm a hmotnosti 4kg. Jen jsme ho vyfotili, zaplul zpátky do hlubin. A já opět nahazoval.
Jak jsem již zmiňoval, na náhozy jsme si stěžovat nemohli. Očka jsou dost velká, aby se minimalizovalo tření vlasce. Rukojeť je příjemná do ruky a i dostatečně dlouhá na to, aby měl rybář dobrý úchop k dalekým náhozům. Při mém zdolávání začal pípat i Jindrův hlásič. Po akci měl Jindra kapříka o délce 50cm a hmotnosti 2,33kg. Takže jsme měli radost alespoň z toho, že nezůstaneme celých 5 dní bez ryby. Nevím, jestli jsme to zakřikli, nebo jestli za to mohlo to vedro, ale později se vše vrátilo zase do starých kolejí což znamenalo pouze další dva kapry kolem 50cm a hmotnosti 2kg a pak ještě naši dobře známí 40cm kapříci.
 Následující dva dny jsme už začínali pomalu chystat věci na odjezd. Ryby byli čím dál tím méně aktivní ale nám se přejíždět a hledat nové místo už taky nechtělo. Poslední den se na břeh podíval poslední kapřík, opět s délkou kolem 40cm.  Odpoledne jsme zabalili věci a vyrazili zpět do civilizace. Na konec příběhu bych chtěl ještě podotknout asi jediné mínus našich testovaných prutů a to, že pruty nejsou tří dílné děličky ale dvou dílné. Tudíž transportní délka je dost velká. Ale je to jen můj subjektivní názor, já osobně jsem zvyklý na menší délku pro převoz, avšak nemusí to tak mít každý rybář. Co se týče kvality prutů, obstály na výbornou.  Chytalo se nám na ně perfektně.