• Sumčák největší

Neplánovaný výlet

• cadox fishing
10. 02. 2015

Nastal čas dovolené a tím se naskytlo i více času stráveného na březích našich vod.
S přítelkyní jsme se dohodli, že strávíme 6 dní chytáním na přehradě. Balení a chystání všech potřebných věcí začalo několik dní dopředu, abychom na nic nezapomněli.
V  hlavě se mi honily myšlenky na samé nezbytné věci k přežití a hlavně dostatek krmení, u přítelkyně bylo na prvním místě, kde se bude sprchovat, fénovat vlasy a jiné strašně důležité věci :) Nakonec bylo vše zabaleno a mohli jsme vyrazit. Věcí bylo opravdu dost, a tak jsem si dával záležet při nakládání věcí do člunu, aby zbylo místo i pro nás.
Vyrazili jsme na vodu najít nějaké útulné místečko a hlavně bohaté na množství ryb. Cestou potkáváme známého, tak stavíme na carp talk a zjišťujeme cenné informace o aktivitě ryb. Bohužel nebyly zrovna podle našich představ, ale kdy také jsou, říkám si v duchu a těším se, až nahodím. V tom přichází další zpráva, že v úseku, kam máme namířeno, jsou všechna místa obsazena. Kamarád nás moc nepotěšil, loučíme se a přejeme si hodně úspěchů. Bohužel měl pravdu - místa, kam jsme měli namířeno, byla doslova obsypána jinými rybáři, nezbývalo než jet dál, ale situace se nelepšila spíše naopak. Byl jsem zoufalý a nevěděl, co dělat. V tom mě napadá šílená myšlenka, měl jsem strach ji přítelkyni sdělit, ale stalo se, touha po kaprech byla veliká.

Věděl jsem o jedné vodě, kde se chytají krásní kapři i v tomto období prázdnin, navíc tam trávil své dny volna i náš známý. Největší překážka však byla v tom, že jsme byli na přeplněném člunu uprostřed přehrady a zmiňovaná lokalita byla o 130km dále. Přítelkyně na mě kouká svým upřeným pohledem, v zápětí přišlo již očekávané ,,to snad nemyslíš vážně´´ Ale ano myslím!! Zvedám telefon a volám Petrovi, abych zjistil, jak to vypadá u vody, zda jsou ještě volná místa, konečně dobrá zpráva, místa jsou!! Na nic nečekáme, vracíme se, věci zpátky do auta a odjíždíme. Cestou se stavíme doma a měníme brollíčka za velký bivak a vyrážíme. Navigace nám ukazovala plánovaný příjezd na 19:30, což nebylo zrovna málo hodin, ale co se dá dělat, hlavně že budeme u vody.
Po příjezdu vše rychle vybalujeme, stavíme bivak a další věci dokud je ještě vidět. Slunce zapadá, já nasedám do člunu, rychle rozkrmuji lovné místo. Vše mám nachystané a čekám na tu správnou hodinu, až budu moci nahodit své montáže. Přítelkyně byla po takové spontánní akci tak zmožená, že okamžitě usíná. Moje myšlenky však směřovaly úplně někam jinam, jak bude následujících 6dní probíhat, jestli budou kapři při chuti a zda chytím nějakou větší rybu.

Hned po náhozu na Nekonečnou Oliheň s plovoucí dumbels Squit/Octopus mám padák a vytahuji cejna, krásný to začátek. Po pár hodinách mám na břehu několik kapříku s váhovou hranicí 9kg, střídavě na Pinkyho v pastě Pinky a místo Nekonečné Olihně s dumbels jsem dával dvě kuličky Olihně na dno. Při rozednění mi přichází plynulá jízda od bojovné ryby, kdy na konci souboje podebírám úžasného lysce s váhou 13,3kg. Opatrně vzbouzím přítelkyni a prosím ji o pár fotek. Po každém záběru dokrmuji několik kuliček boilí, vždy v podvečer zasypávám lovné místo partiklem a peletami. Strategie funguje perfektně a není moc času na odpočinek, jsou okamžiky, kdy přicházejí záběry na dva pruty současně, to jsou chvíle, kdy se zapojuje i Ivča a užíváme si společné souboje plnými doušky. Nachytali jsme spoustu krásných ryb, ty větší 12,1kg, 12,2kg, 12,9kg, 13,5kg a 14,6kg. S kapry jsem byl spokojený, ale pořád mi něco chybělo, nebylo to úplně ono, taková ta pomyslná třešnička na dortu, v kterou jsem pořád doufal. Záběry stále přibývaly a já se nemohl ani vyspat, usínal jsem ve stoje při zdolávání dalších a dalších kaprů. Ivča mě prosila, ať nechám pruty vytažené a jdu si lehnout, ale to bych nebyl ani já, vždyť jsme u vody na kaprech, tak musíme chytat a nekonečná série pokračovala. Záběr střídal záběr, já jen navlékal Pinkyho a Nekonečnou Oliheň stále dokola, proč také něco měnit, když to tak perfektně funguje. Ostatní lidé byli v údivu, že máme na kontě tolik ryb a chodili se ptát, na co vlastně chytáme. Ukazuji jim mé nástrahy a obdarovávám je hrstí Pinkyho na vyzkoušení. Dny nám utíkaly jako voda a já stále doufal.

V tom nepřeberném množství záběrů se mi opět ozývá hlásič. Rozjíždí se prut s nastraženými kuličkami Olihně, ale teď to bylo úplně jiné než před tím, bylo to takové napjaté plné očekávání. Zvedám prut a souboj začíná, ryba těžší, ale žádný tah, stále mám v souboji navrch a stáčím vlasec z vody. Po pár minutách je kapr na dohled, já si všímám, že za mnou stojí několik místních lidí a pozorují, co se to děje, nijak moc si jich nevšímám a snažím se o kapra nepřijít, podebírám ho napoprvé. Říkám nahlas tak 15kg, ale při vyndávání kapra na podložku vše ztěžklo, v tom si všímám, jaký kapr doopravdy je. Je to neuvěřitelně široký šupináč, vážím ho a na váze se objevuje dvoumístná cifra s dvojkou na začátku, zalívá mě teplo a neskutečná radost, po odečtení vážící tašky je hmotnost 18,9 kg. Lidé nevěřícně koukají a říkají, že takovou rybu v životě neviděli. Samozřejmě mě to velice těší, ještě pár fotek a třešnička na dortu odplouvá. Konečně jsem byl maximálně spokojený. Do konce výpravy jsme pochytali ještě pár kapříků, kteří se mi zdáli malí, i když měli okolo 12kg, protože v mých očích byl stále ten jeden, ten největší.

Před odjezdem začíná pršet, ještě zdolávám posledních pár kapříků, při vyndávání podběráku z vody mi na mokrém povrchu klouže noha a vrážím do prutu. Ozvala se divná rána, rozhlížím se a zjišťuji, že mi chybí hlásič, válí se kdesi ve vodě pod břehem. Nestačím se divit, kapra rychle pouštím a s Ivčou se rozmýšlíme, co budeme dělat.
O hlásič sem nechtěl přijít, a tak i přes liják, který panoval, se svlékám do trenek a skáču do vody, na všech čtyřech se brodím vodou a hledám. Na štěstí se zadařilo, hlásič byl zachráněn, i když se mnou nechtěl moc komunikovat a rozběhl se až po pár dnech sušení. Ale to už jsme byli doma, já plný zážitků z uplynulých dní mohl v klidu napsat tuto zprávu.
Opět se mi potvrdilo, že výběr produktů firmy Infinity Baits mě stále posouvá dál k mým snům, jsem za to opravdu velice rád a rád bych poděkoval Petrovi Pudilovi za perfektně odvedenou práci. A také své přítelkyni za pevné nervy. Děkuju.