• Sumčák největší

Naposledy pod bivakem

• cadox fishing
18. 10. 2011
Přichází říjen, podzim je chtě nechtě tady a s ním i výkyvy počasí, které my – rybáři, nemáme extra v lásce. Správně zapáleného kapraře však jen tak něco nezastaví, takže ačkoliv byla předpověď počasí na zadaný termín velmi nepříznivá, ani na vteřinu nás nenapadlo z výpravy couvnout, zvlášť, když to měla být první jízda s naším kamarádem z Rakouska – Romim.
Termín se pomalu blíží, začínáme s přípravami a plány. Však to všichni znáte – balení věcí, nákup jídla, přemýšlení o taktice, doplňování bižuterie, příprava krmení pro naše miláčky, atd. Při pohledu na tu hromadu věcí se pak vybaví otázka – mám opravdu vše? Odpověď se většinou dozvíme až u vody :o). Je pátek, 15. října, já nejdu do školy a dochystávám si zbytek věcí. Pomalu končím s hromaděním těch krámů u vchodových dveří, když doráží Pavel. Rovnáme vše do auta, po 10 ti minutách je vše hotovo a vyrážíme směr Prostějov, kde se napojujeme na dálnici do Brna. Po hodině jízdy sjíždíme z hlavní cesty na příjezdovou „panelku“ k rybníku. Po dohodě se správcem si jdeme nejprve vybalit a nahodit a až po té se zaplatí povolenky. Věci natřikrát odnášíme na naše místa, asi 100 m vzdálená od auta. Máme před sebou celkem mělkou část rybníka, ale věříme, že i přes chladné počasí, které zde panuje, by mohlo vše klapnout . A je zde první „jobovka“, protože po nanošení věcí zjišťujeme, že jsme doma zapomněli kanystry s vodou. Naštěstí jsme domluveni s kamarádem Romim, který přijede také na víkend a vodu mít určitě bude. Navíc v sobotu mají dorazit moji rodiče, takže je vše zachráněno a voda bude. Roman s mamkou přijíždějí zhruba hodinku po nás. Zdravíme se a navzájem seznamujeme. Asi za hodinku jsou nahozeny komplet všechny pruty, postaveny bivaky a uklizeno. Pavel s Romim jdou pro povolenky a mě zůstává chvilku na starost devět prutů. Během těch desíti minut, co byli kluci pryč, se žádný z hlásičů neozval. Zanedlouho mám však záběr, ale ryba padá. Stejná situace se opakuje během dalších dvou hodin u mě i u parťáka 2x, Romi zatím nic. Záběry zatím přicházejí pouze na pruty osazené boilie ze směsi Star fruit a esencí brusinka od I.B. No, pěkný začátek, škoda, že nám zatím štěstí nepřeje a ryby padají. Měníme návazce, nahazujeme a stále čekáme. Při stavění grilu na večerní grilování se mi rozjíždí pravý prut, na kterém mám nastraženou kouli Tuňák + squid/octopus s pop-up kuličkou osvědčeného Biocraba od Jet Fish. Při zdolávání má záběr i Romi. Vytahuje pěkného kapra, tomu mému se však ještě moc nechce. Po chvíli si už ale lehá na bok a vplouvá do podběráku. Měří 76 cm a váží 8,5 kg. Jako první zdolaná ryba to byl slušný počin. Spokojeně nahazuji novou kombinaci, kobruji 10 kuliček a jdu se dál věnovat stavbě grilu. Mezi tím Paja vytahuje kapříka cca 60 cm. Gril je hotov, pomalu se blíží podvečer a povídáme si s Romčou a jeho mamkou o všem možném i nemožném. Do toho pípl můj prostřední hlásič. Jdu k prutům a čekám, co se bude dít. Za chvíli se pomalu přilepil swinger k prutu, zvedám jej a kapr je tam. O několik minut později máme v podběráku kapra podobného tomu prvnímu. Měří 78 cm a váží necelých 9 kg.

Tento byl na samostatnou kuličku Star fruit s brusinkou. Po nahození roztápím gril a pokládám nachystané masíčko na rošt. Paja mezitím vytahuje opět menšího kapříka, kterého jen vyháčkuje a pouští zpět. I nadále si všichni povídáme a přitom pojídáme lahodné kuřecí masíčko, které Zdenda doma suprově naložil a špízy, které naopak připravil doma Romi s mamkou. Skvělé popapáníčko sem tam proložíme panáčkem slivovičky. Po jídle, kdy už se smráká, mi přichází další záběr, kapr je opět velmi podobný těm předchozím. Míra 76 cm a váha odhadem 7,5 kg. Kolem 8. večerní vytahuji kaproše s mírou 77 cm a odhadnutou váhou 8 kg. Všem těmto kaprům zachutnala kulička Star fruit s brusinkou. Ani Romča však nezahálí a po sérii spadených ryb dostává na břeh menšího kapříka. Jdu spát, mám toho celkem dost. Celou noc jsem bez záběru, jen Pavel vytáhl lysce 71 cm, o kterém nevím, protože jsem prý spal tak tvrdě, že ani bušení do stanu mě nevzbudilo :o))))). Byla chyba nechat přes noc nahozený feeder – ráno v 5 jsem se šel vyčůrat a zkontrolovat situaci. Jdu k vidličkám a byl fuč. Sedl jsem si do křesílka a přemýšlel. Brzdu jsem povolenou měl, jedině že by kapr vymotal celej návin a vzal mi prut sebou. Divil se tomu i Paja a šel se zeptat kolegů vedle, ti ale o ničem nevěděli. Proházeli jsme okolí záložním prutem se třemi navázanými háčky, ale nic. Nechali jsme to být, že buď ho někdo vytáhne a nebo odjedu bez něj. Zhruba v 9 hodin přichází záběr Pavlovi na nastraženou brusinku s pop-up Biocrab. Po poměrně zdlouhavém boji podebírám krásného statného lysce. Když ho vyzvedávám na podložku, tak jsem měl co dělat, ale nakonec jsem ho na ni dostal. Měřil 86 cm a vážil 12,7 kg.

Krásná ryba. V průběhu tohoto boje jsem měl rovněž záběr a vytáhl na břeh šupíka cca 75 cm. Udělali jsme společnou fotku a kapry pustili zpět do vody. Během dne záběry pokračují a všichni jsme si vytáhli několik kapříků do 70 ti cm. Jednou jsme s Romim dostali záběr téměř současně, tak jsme si udělali na památku společnou fotku. V průběhu dne dorazili konečně i mí rodiče s tolik očekávanou vodou :o))). Dovezli i další masíčko a dřevo na táborák, takže gril v pozdním odpoledni opět roztápím a spolu s dovezeným kuřecím dodělávám i zbytek špízů ze včerejška. Po jídle táta rozdělává oheň, sedáme si kolem a dlouho do noci si povídáme. Já s tátou a Romim popíjí pivko, zbytek mančaftu panáčky slivovičky. Těmi však později nepohrdneme ani my :o))). Najednou přichází kolega od vedle a v rukou drží můj feeder a chumel vlasce se slovy: „ Byl tam kapřík asi 55 cm. Měl ten prut červenej naviják?“. Odpovídáme: „jo, měl“. Jsem šťastný, že se mi prut vrátil a nabízím mu panáka slivovičky, kterého neodmítá. Děkuju, loučíme se a už tak dobrá nálada ještě o mnoho stoupla. Dobrý člověk se ještě najde! Pozdě v noci jdeme spát, většina v dobré náladě :o)))), ale aspoň se bude dobře spát, že... :o))) Do rána se nic neděje, kapříci mají zřejmě pauzu. Ráno přehazujeme, dokrmujeme ještě na posledních pár hodin, začínáme uklízet a odnášet nepotřebné věci do auta. Okolo 9. hodiny mám pěknou jízdu na levý prut. Přizvednu jej a cítím pěkný tah. Po několika minutách mi Pavel podebírá krásného lysce. Míra je 76 cm a 9 kg. Opět na brusinku. Na to Paja s Romim zdolávají ještě několik menších ryb, mě dvě naopak padají. Ve 12 hodin přichází „poledňák“ v podobě krásného šupiho 78 cm a lehce přes 10 kg.

Tentokrát byl na brusinku s popkou biocrab. Pomalu balíme bivak, odnášíme křesla a další věci do auta. Nakonec balíme i pruty a loučíme se s touto krásnou vodou, na kterou se určitě ještě vrátíme příští sezonu. Skládáme poslední zbytky věcí do auta, loučíme se s přáteli a odjíždíme směr Brno, najíždíme na dálnici směr Olomouc a hurá domů. Zastavujeme ještě na pumpě, kde se tradičně občerstvujeme Kofolou a bagetou. Kolem půl 4 jsme u mě v Citově a vytahujeme moji část věcí. Za hodinku mi hlásí parťák, že už je taky doma a vybaluje.
Když tento výjezd zhodnotím, tak se povedl na výbornou. Srandy bylo kopec, ryby se nachytaly taky pěkné, z toho dvě přes 10 kg. Nechyběla pohoda a dobří přátelé... Prostě poslední výjezd byl supr . Nejvíce se nám v této studené vodě osvědčila směs Star fruit s esencí brusinka a pak má pár záběru na svědomí směs Tuňák premium + komplex squid/octopus. K některým rybám nám dopomohli již osvědčené plovoucí kuličky od JT – Biocrab v podobě panáčka.

za CT Carp fans Zdenda „Zindys“ Kráčmar

Pokud se Vám článek líbil, podpořte ho prosím svým laikem, případně ohodnoťte hvězdičkou. Uvítáme především komentáře k rozvinutí diskuzí s vašimi názory a zkušenostmi k danému tématu. Registrace k psaní komentářů není nutná.