• Sumčák největší
Seznam témat »

• cadox fishing
14. 05. 2015

V  pátek jsme dostali s kolegou Igorem nápad, že v neděli vyrazíme na 14 denní výpravu na jednu zajímavou a zároveň nelehkou Francouzkou svazovou vodu. V sobotu se nám  navíc ještě ozval kamarád Vláďa, že by se k nám přidal. Proč ne ? A tak jsme společně ve třech  odjeli v neděli  v podvečer směr Francie. Na místo jsme přijeli po celkem pohodové jízdě  v pondělí dopoledne. Vláďa si šel koupit  rybářský lístek, kdežto  my s Igorem jsme měli lístek již zakoupen z předchozí lednové výpravy.

Konečně jsem stáli  na břehu jezera, které nás přivítalo svým majestátným klidem. Po zaparkování auta jsme absolvovali inspekční vycházku kolem břehu jezera a sondovali od ostatních rybářů,  (co to dělá, jak tu jsou dlouho, atd….)  Při pochůzce kolem jezera jsme si vyhlédli tři volná  - slibně vypadající místa. Začali  jsme vybalovat věci a dávat je do člunů. Asi hodince  usilovné činnosti  jsme byli konečně na vodě a přejížděli jsme na předem vybraná místa. Po vyložení mé rybářské výbavy jsem okamžitě vyjel na vodu a  se sonarem a olovnicí se mi podařilo najít čtyři   zajímavé loviště pro lov kapřích velikánů. Dvě lovná místa jsem zvolil u padlých stromů, a dvě na tvrdém kamenitém dně, které tvořilo takové malé podvodní ostrůvky mezi travami. Pro tuto lokalitu a vzhledem ročnímu období jsem  se rozhodl pro čtyři druhy boilie (samozřejmě od mé domácí stáje IMHOTEP.)

První den lovu byl ve znamení jen několika pípanců, jenž měly na svědomí projíždějící ryby.  Bylo proto nutné zkontrolovat  zavezené nástrahy. Už po připlutí nad místa ,kde jsem měl položené návazce, bylo zřejmé, že není něco v pořádku. Jelikož je tu velice čistá voda a tak bylo vidět na dně početná hejna bílé ryby a ještě početnější hejna Amerických sumečků. Tahle parta „hltavců“ prostě nezklamala . Atakovaly mé nástrahy tak intenzivně, až z nich zbylo jen torzo.   A nade dnem trčela už jen plovka a zamotaný návazec. V zásadě lovím vždy na panáčka. U dalších prutů to bylo obdobné, a proto musela přijít změna. Nové návazce jsem udělal z fluocarbonu, abych zamezil  eventuálnímu zamotání, a boilie jsem obalil v průhledné pásce, abych zabránil úplnému rozbití boilie.  Američtí sumečci asi nebudou zrovna nadšení, ale já jsem tady proto, abych lovil kapry a ne abych krmil ty věčné nenažrance , byť chápu, že jim boilí  z Českých luhů a hájů bezpochyby chutnalo …

Další den dopoledne přišel krásný razantní záběr na Nefertiti, ale po pár sekundách jsem o rybu přišel. Po připlutí nad krmné místo jsem bohužel vytáhl udici i s olůvkem plným trav, ( i když jsem měl nastraženo na odpadávací systém). A proto jsem provedl i další a snad poslední změnu, a to že jsem přidal o 100g na olůvku. Znovu jsem zavezl a čekal. Mezitím se otočil vítr proti nám a já si krátil čas děláním PVA punčoch do zásoby. Následující den se ochladilo a začalo pršet. Preludium vodních kapek ustavičně bubnovalo do střechy bivaku a já doufal v lepší zítřky. Další den po celodenním  pobytu v biwi jsem se večer rozhodl protáhnout tělo a po chvíli  ukojit hlady kručící žaludek.  Zákon schválnosti samozřejmě funguje i na rybách.  Sedím v křesle , v jedné ruce šunku – v druhé plátek chleba. Prostě – pohoda. Kapři však zřejmě došli k názoru, že mi odpískají konec večeře. A to doslova. Hlásič zapískal. Vystřelil jsem z křesla nechajíc večeři  svému osudu.  Vzal jsem do ruky prut, odvázal člun, a vyjel vstříc prvnímu Francouzskému kaprovi. Záběr přišel z  nejvzdálenějšího místa  a samozřejmě na něm byla nastražena  má oblíbená  Kleopatra. Když jsem se dostal nad kapra a koukl se pod  loď, viděl jsem obrovské tělo nádherného lysce. Po 20min. boji se konečně ocitl v podběráku. Po zvážení se váha zastavila na 21,40kg. Tak pár fotek a šup sním zpět do jeho domoviny.

Ráno začali být kapři aktivnější, hned po ránu přišel záběr na Nefertiti, ale po chvilku se kapr vypnul. Jelikož v noci foukal vítr a já si nebyl jist správným  položením nástrah, vyjel jsem  ráno na vodu ,abych položil nové nástrahy  znovu na vrchol vyvýšeniny, která připomínala, hodovací stůl.  Víc jsem udělat nemohl. Člověk se prostě svým snažením může přiblížit k pravděpodobnosti záběru. Ovšem jistotu úlovku nemá nikdy. A to je na rybaření to krásné.  Čtvrtý den ráno na mne čekalo hororové probuzení. Zjistil jsem , že po mé levici se nastěhovali čtyři Francouzi s 16 pruty, a po pravici dva Němci s 8 pruty. Okamžitě jsem reagoval na danou situaci a ruším stará místa. Jeden prut už zavezený na novém místě, vše nachystáno naladěno. Vyrážím na vodu hledat druhé místo . Zrovna se chystám položit novou boji a v tom se mě rozezněl příposlech a já 200m od břehu. Motor jede na plné obrátky ke břehu. Podotýkám, že naviják neustále odvíjel dokud jsem ho nevzal do ruky a nevydal se sním vstříc něčemu, co se těžko popisuje. Viděl jsem, že vlasec vede směrem k bojce, a tak jsem udržoval směr . Ale asi po 200m jsem ucítil, že vlasec míří do vázky, přišponoval jsem, a povolilo to. Uf oddechl jsem si , ale najednou kapr nabral jiný směr a vrhá se do dalších vázek v podobě obrovských potopených stromů. Po dalších 150m jsem byl konečně nad kaprem. A přišel šok, který jsem předpokládal. Když jsem se podíval pod loď viděl jsem ponořené velké stromy a větve, a samozřejmě kapr někde mezi nimi. Zhruba po 15 min kotvičkování jsem to vzdal, a rozhodl jsem se šokový vlasec namotat a utrhnou. Najednou rána vlasec povolil a pod loďí se mě naskytl úžasný pohled. Odedna se pomalinku zvedalo obrovské kapří tělo a já ho jen podebral zcela odevzdaného. Po pokusu vyzvednutí kapra do člunu, bylo jasné, že půjde o můj nový váhový osobáček. Štástný , ale vyčerpaný se vracím ke břehu. Ručička váhy se zastavila na neuvěřitelných 28,70kg. výkřik na jezero joooooooo je to tam... vysněná ryba se stává skutečností. Takový zážitek přeji všem kaprařům.

Několik rychlých fotek a po chvíli  už  tohoto kapra pohltila všeobjímající  vodní hladina.  Vnímal jsem blažený  pocit a děkoval Daliborovi k tomu kulatému zázraku jménem Kleopatra a samozřejmě Svatému Petrovy za jeho přízeň. Ten den ještě zachutnalo Nefertiti jednomu krásnému 15kg Lysci.
A tak jsem večer ulehl šťasten k spánku. Následující den se výrazně oteplilo. Po dvou dnech tepla a bez záběrů, jsem zjistil, že se v mělčinách sjíždějí hejna bílé ryby a začínají třecí orgie. A hned mě bylo jasné, proč mě mé nástrahy leží bez povšimnutí. Do odjezdu zbývají poslední tři a vzhledem k situaci, která nastala na jezeře, už moc v záběr nedoufám. Ale nikdy neříkej nikdy!!!

Odpoledne mi volá Igor a oznamuje mi nemilou zprávu...Stojí u auta a zjišťuje, že nám někdo vymlátil boční okno. Po posvícení prostě přišel onen pověstný průjem …  A bylo jasné, že výprava pro nás skončila. Druhý den jsme  proto zabalili a odjeli domů.      Co říci na závěr ?  Výprava na tento Francouzský revír byla z mého pohledu rybářsky úspěšná. Jsem rád, že jsem se byl schopen na základě svých dosavadních zkušeností přizpůsobit aktuálnímu stavu na této vodě a mírnými úpravami strategie lovu přimět velké ryby k záběru. Nepopírám – měl jsem při zdolávání i trochu štěstí, ale – štěstí přeje připraveným.  PROČ  někoho napadlo  rozbít mi kamenem okno mého vozu – to bohužel nepochopím. Teď – když už mám auto opravené  a prohlížím si fotky pořízené na této výpravě – vnímám už jen šťastný pocit z mimořádných úlovků  a z několika dnů strávených u vody s partou přátel. A to za to opravdu stojí.

Proto - Merci France...
Martin Muler

Pokud se Vám článek líbil, podpořte ho prosím svým laikem, případně ohodnoťte hvězdičkou.