• Sumčák největší

Krásné záhájení sezóny

• cadox fishing
14. 05. 2012
Konečně  se rozjela tak dlouho očekávaná, správná kaprařská sezóna a já jsem se dočkal své první výpravy. Dlouho před uskutečněnou výpravou jsem se domlouval s kamarádem Jet fishem, že spolu vyrazíme, až to konečně dopadlo. Do  naši první letošní výpravy se k nám ještě přidali kamarádi Jirka se synem Márou. Vybraná lokalita k prvnímu lovu kaprů není nikde jinde, než na naší domácí vodě, kterou už moc dobře známe a budeme se snažit využít všechny naše zkušenosti, které jsme na této vodě doposud posbírali.
Protože  úterý je dnem svátečním, tak se s klukama domlouváme, že si na pondělí vezmeme všichni dovolenou a tím si tu naši výpravu krásně užijeme od pátku do úterý. Kluci jsou natěšený a u vody jsou již v pátek kolem páté hodiny odpoledne. Já však kvůli pracovním povinnostem přijíždím k vodě až kolem osmé hodiny večerní.
Voda našeho oblíbeného rybníka je celkem dobře prohřátá. Tím je usnadněn výběr místa k počátečnímu lovu - moje oblíbené místo na hloubce. Od kamarádů jsem se dozvěděl, že do rybníka bylo nasazeno cca 40 kaprů v průměrné váze 7kg. Jsem celkem dost zvědavý, jestli se nám nějakého nového krasavce podaří ulovit. Po malé obhlídce zjistím, že kolem rybníka je hodně kamarádů, kteří chytají také na boilies, ale zatím s velmi slabými výsledky. Vůbec mě to však nevyvádí z míry a věřím si, že nám to určitě půjde.
Pro začátek zakrmuji olihňí, brusinkou, jahodou, robin redem a ovocem, jak jinak než od firmy carp inferno baits. Netrvá to dlouho a hned po setmění přichází první záběr na můj levý prut, kde mám nastraženo boilie příchutě robin red.  K mé velké radosti se mi na úvod sezony daří zdolat  krásném šupíka 73cm, 8,1kg. Po proběhlém rychlém focení vracím rybu vodě. Mám obrovskou radost že se hned tak pěkně zadařilo. Nahazuji zpět robin red a naladěn počátečním zdarem doufám v další záběry. Bohužel až do rána se už nic neděje a také během celého následujícího dne jsme celá parta bez záběru. Konečně, o půl šesté večer se mi rozjíždí cívka navijáku a mám tu čest si vychutnat zdolávačku své druhé ryby výpravy. Od počátku souboje  je mi jasné, že to bude o něco větší kousek, než byl ten předešlý. Výsledek - 82cm, 9,9kg a tentokrát si vybral kouli s příchutí ovoce.
Kdo by to byl řekl, že se s tímto kaprem na této výpravě ještě jednou setkám. Ale popořádku. Večer rozděláváme oheň a grilujeme klobásky - jak já jsem se na to kaprařské grilování celou tu dlouhou  zimu těšil a už je to konečně tady. V noci se nic neděje - no nevím, asi to není to správné vyjádření, neděje se nic jen v aktivitě braní kapříků, ale přihnala se pořádná bouřka. Hromy, blesky a pořádný liják. Vidím však pozitivum v tom, že snad to s rybami trošku pohne a začnou se konečně více futrovat.
Vše přichází až ráno, kdy mě budí krásná jízdička a po nedlouhém souboji jsem dost překvapený z výsledku. U břehu vidím sice malého, ale nádherného sumce - 82cm, 4,8kg, kterému zachutnali koule robin red. Měl tak nacpané břicho, že jsem zcela přesvědčený, že bylo plné našich kuliček. O dvě hodiny později přichází další ryba na brusinku a to krásný kapr o velikosti 83cm, 9,1kg.
Další krásnou rybu vytahuje Mára a to s mírami 84cm, 10,2kg. Jet fish s Jirkou už začínají  být zoufalí, že jim zatím nic nepřišlo, a tak se je snažím utěšit, že jim též určitě něco přijde. Jen co jsem to stačil doříct, tak má Jirkův syn Mára krásnou jízdu a vytahuje šupíka 73cm, 6,9kg na jahodu.
Stojíme u Jet fishových prutů a jen tak se popichujem, že by mohla zase přijít nějaká jízda. V tom má Martin jízdu jako blázen „to jsem v životě neviděl“ cívka se točí jako o život a prut při tom začíná cestovat směrem do vody. Martin letí k prutu a zasekává, na hladině se objevuje obrovská vlna a kapr souboj nekompromisně ukončuje. Martin to však bere všechno s humorem a říká, že je šťastný, že chytil alespoň ten svůj prut, jinak by možná skončil ve vodě. Zanedlouho má záběr také Jirka a vytahuje na citrus šupíka  - 75cm, 7,6kg. Mára  odjíždí domů, protože musí v pondělí do školy ale my bojujeme dál. Dělá se obrovské dusno a blíží se další bouřka, z které nemáme moc velkou radost. Ještě předtím stíhám vytáhnout další slušnou rybu šupíka - 78cm, 8,2kg na banán-oliheň. Stíháme opéct maso a klobásky na grilu a chystáme se na nejhorší. Obrovské blesky znovu křižují oblohu a přichází i prudký déšť a vítr.
V tom nejhorším možném počasí jako na potvoru začínají chodit záběry. První ze série záběrů je kapr o kterém jsem se již zmiňoval. Naše koule  mu prostě chutnají 82cm a navážil jsem 10,2kg, takže mu nějaké deko na váze přibylo. Tentokrát mu zachutnala oliheň. Byl to adrenalinový a taky celkem nebezpečný souboj mezi blesky, které celou dobu ozařovaly oblohu. Vím, že jsem blázen, ale naštěstí vše dopadlo dobře. Uleháme do spacáků a za chvíli pro mě přichází Martin, abych ho šel vyfotit, že má slušnou rybu. Krasavec 82cm, 10,2kg. Před půlnocí ještě vytahuji na robin red další osmdesátku a to 80cm, 8,2kg.
Předposlední den dopoledne přijíždí na návštěvu kamarád Robert. Přinesl mi štěstí a vytahuji krásného pupkáče 71cm, 9,5kg kterému zachutnala příchuť ovoce. Jet fish i Jirka končí tuto výpravu a začínají balit. Po škole přijíždí Mára a bude bojovat ještě do úterý. Odpoledne vytahuji na brusinku svého posledního kapra 68cm, 5,8kg. Do večera se nic neděje, tak aspoň rozděláváme oheň a grilujeme špekáčky. Je před námi poslední noc výpravy, tak si věříme, že by ještě mohla přijít nějaká slušná ryba.
A je tady krásná jízda na Márův prut. Bohužel ryba po chvilce zápasu padá. Druhá nezadržitelná jízda přichází opět na Márův prut. Bohužel mu ale kapr zajíždí za odpočívadlo a nemůžeme nic dělat. Ale něco se přeci jen dělat dalo. Nasedám do auta a jedu domů pro člun. Během chvilky jsem zpět, nafukujeme člun a vyrážím na vodu. Osvobodím uváznutý vlasec ze stolu a vracím se zpět ke břehu. Mára ale pro mě nemá dobrou zprávu. Kapr zajel do další vázky. Nedá se nic dělat a já vyrážím zpět za rybou. Po příjezdu nad rybu ale zjistím, že je už zpět na volné vodě. Sice jsem ji neviděl celou, ale odhaduji to na kapra do 80cm.Vracím se zpět ke břehu.Vypadá to jako groteska, ale u břehu na mě Mára volá, že kapr je opět někde ve vázce. Na to už nemám nervy a beru si do člunu podložku a podběrák. Protože jsem usoudil že to nevypadá na žádného extra obra, tak prut nechávám Márovi na břehu a říkám, že se pokusím kapra nějak citlivě vyručkovat. Jedu po vlasci zpět nad kapra. Je opravdu ve vázce, tak se ho snažím osvobodit, což se mi během chvilky podaří. Začíná adrenalinový souboj ve kterém jsem však během chvíle vítězem já. Ručkuji kapra opatrně směrem k hladině a navádím do podběráku.Když už mám kapra konečně  ve člunu tak nemůžu uvěřit vlastním očím.Vypadá to na rybu hodně přes 80cm.
Vracím se ke břehu a řvu na Máru, že je to pěkný torpédo. Měříme rovných 90cm a váha se zastavuje na 12,2kg. Kaprovy zachutnala příchuť jahoda. Jsme neskutečně šťastní. Jelikož jsem se o tohoto kapra zasloužil víc než dost, tak si s ním dělám památeční fotku a fotím i Máru.
Po chvilce vracíme rybu vodě. Tak tenhle kapr to byla prostě ta třešnička na dortu. Nádherné zakončení této výpravy. Dopoledne přijíždí jako každý den můj otec - je to takový náš pan učitel, který nám vždycky předvede, jak se chytají velcí kapři a zase jede domů.Nebylo tomu jinak ani tentokrát. Během dopoledne ulovil nějaké kapry mezi nimi byl i krásný šupík 78cm, 8,2kg. Byl to už letos jeho třetí takový krásný kapr, ale bohužel byl vždy na rybách beze mě a tudíž i bez foťáku. Začínáme balit všechny věci a  po dvanácté hodině odjíždíme domů. Kluci bohužel hned nadcházející víkend na ryby nebudou mít čas, ale já se domlouvám aspoň s Márou, že se budeme snažit aspoň my a pokusíme se nachytat opět nějaké ty naše šupinaté kamarády.