• Sumčák největší
Youtube kanál nachytano.cz Nachytano.cz na Facebooku TSS kanál nachytano.cz
Seznam témat »

Když teplota stoupá, záběrů ubývá

• cadox fishing
05. 06. 2012
Konečně jsem se dočkal toho tolik vytouženého dne a po dvoutýdenním půstu, opět vyrážím s kamarády na kapry. Měl jsem sice v plánu jet už o týden dříve, ale pracovní povinnosti mi v tom bohužel zabránily. Na naši první letošní výpravě se mi celkem slušně dařilo a tak jsem byl zvědavý, jak bude vypadat ta druhá.
Bohužel předpověď počasí nevyznívá zrovna moc příznivě. Je konec května, podle předpovědi našich všeznalých meteorologů mají v nočních hodinách teploty klesat až pod bod mrazu a přes den má být pěkné palermo. Na pátek jsem si v práci zajistil dovolenou a tak ve čtvrtek odpoledne spěchám z práce, abych se stihl do setmění nastěhovat na naše oblíbené místo.
U vody se potkávám s kamarádem Jef fishem, ten si přijel jen nakrmit a Dubínkem, který na ryby bohužel nepůjde, protože ho čeká velký krok do života -  maturita, a tak je logické, že kapříky musí na pomyslné stupnici odsunout za tuto životní událost.
Jsem stále nerozhodný, jestli zvolit stejné místo jako minule, nebo se posunout o kus dál doprostřed hráze. Nakonec zvítězilo původní místo, kde se nám minule tak dařilo. Ve skrytu duše jsem doufal, že se třeba situace bude opakovat. „No uvidím, co přinesou následující hodiny“ bleskne mi hlavou a přináším k vodě zbytek věcí. Zakrmím asi 1kg boiliesu Carp inferno Bass. Doposud jsem se nerozhodl, na jakou příchuť budu vůbec chytat a tak krmím vícero druhy. Nakonec pro začátek padne volba na boilie ořech a česnek. Bohužel však záběry nepřicházejí. Přichází noc a teplota klesá až k hranici -5 stupňů – celkem nepříjemná kosa. Po zmrzlé noci a doposavadního  mlčení hlásičů, se v nastávajícím dopoledni dělá pěkné dusno. To mě přivádí do lehké letargie a v záběr už ani pomalu nedoufám.
Ležím v bivaku a po proklepané noci paradoxně umírám teplem. V tom mě okamžitě k životu probouzí brutální jízda bez varování. Vystartuju jak dělová koule, div se nepřerazím, jak vybíhám k prutu a konečně zasekávám. Po záseku se na hladině zvedne ohromná vlna a ryba vůbec nejeví tendenci se alespoň na okamžik zastavit. Zkouším mírně přibrzdit cívku rukou, ale děje se pouze to, že mi cívka trochu spálila ruku. Uplyne několik minut přetahování, daří se mi kapra dobrzdit a přesvědčit ho, kdo že je tady pánem. Kapřík rezignuje a nechá se vést poslušně jako beránek ke břehu. Po té úvodní jízdě jsem čekal, že to bude nějaký parník, ale bohužel u břehu vidím svého starého kamaráda, s kterým už jsem měl v minulých sezonách tu čest. Nejedná se o žádného obra, ale v takové teplotní situaci jako momentálně panuje, jsem rád za každý záběr a za každou ulovenou rybu.
Naměřil jsem mu 76cm a váha se zastavila na7,7kg. Zachutnala mu příchuť česnek. Ve chvíli kdy se chystám kapra pustit, přichází kamarád Marek a pořizuje na památku pár fotek.
Vracíme rybu vodě a doufáme v další záběry. Mára nosí z auta všechny věci na víkendový lov. Bude zkoušet více druhů boiliesu od CIB. Na jednu montáž zkouší oliheň a na druhou robin red. Večer přijíždí druhý kamarád Jet fish se svou přítelkyní Nikčou. Jet fish volí příchutě ananas a robin red. Do večera zůstáváme bohužel bez záběru, zkracujeme si dlouhou chvíli krásnou grilovačkou, která se jako obvykle vydařila a tak alespoň naše pupky byli plné laskomin. Do večera jsme všichni bez záběru. Je sobota dopoledne a počasí se stále nemění. Přes noc teplota kolem nuly a přes den opět pařák. Chvíli před obědem přichází na Márův prut velmi opatrný záběr. Ryba jde ke břehu celkem v klidu, tak si Mára myslí, že to bude nějakej pionýr, ale u břehu jsme mile překvapeni šupíkem 70cm, 5,7kg. Kapr dostal chuť na boilie oliheň. Odpoledne přichází záběr i na Jet fishovy pruty. Bohužel je to jen pionýr který se mu cestou ke břehu sám vypíná. Já se vytouženého záběru dočkávám až k večeru, bohužel však nejsem s rybou v kontaktu a tak měním boilie česnek za čerstvý a nahazuji hned zpět. Chvilku na to za námi dorazil můj táta a dováží maso na gril. Ryby neberou, ale my teda na maso z grilu bereme výborně. Kecáme o rybách, co a jak by bylo, kdyby ryby braly tak jako my, to by určitě nemělo chybu, ale bohužel… Grilujeme a přitom posloucháme v rádiu mistrovství světa v hokeji. Bohužel prohráváme se Slovenskem a to nám na náladě moc nepřidá.V neděli ráno po 5hodině  mi přichází na rozlučku ještě jeden šupík 75cm, 5,7kg a toto je moje poslední ryba této výpravy. Kapra jsem vytáhl opět na příchuť česnek. Márovi se na rozlučku daří pokořit menšího kapra do 50cm a kolem destáté hodiny nastává čas balení. Nezbývá mi nic jiného, než tuto výpravu zhodnotit  jako ne příliš vydařenou, bohužel počasí  hrálo proti nám. Na druhou stranu z toho co jsem sám viděl a také z informací kolegů které jsem získal, se tento víkend z  rybníka vytáhlo pouze pět ryb přes 70cm a z toho tři jsme měli my, takže jistý důvod ke spokojenosti by tu být měl. Další, jen krátkou výpravu jsem podnikl hned za týden, kdy jsem během šesti hodin chytil tři kapry, z nichž největší měl 69cm, 6,3kg a zabral na příchuť pedro ve velikosti 17mm.