• Sumčák největší
Youtube kanál nachytano.cz Nachytano.cz na Facebooku TSS kanál nachytano.cz
Seznam témat »

Když se daří, tak se daří

• cadox fishing
19. 11. 2011
Začíná mi čtrnáct dní dovolené, tak většinu času chci strávit na rybách. Na první tři dny musím jet k babičce pracovat, ale pak už se budu věnovat na plno rybařině. Tentokrát se domlouvám s Jirkou, že vyrazíme na kapry od středy do neděle. Počasí by mělo být ještě celkem pěkné, tak snad kapři budou brát. Jirka přijíždí k vodě ve středu ráno a já se k němu připojím až večer až se vrátím z pracovních povinností. Přijíždím k vodě a Jirka mi sděluje, že zatím neměl ani píp. Já ho uklidňuji, že snad něco přijde do neděle. První záběr se dostavuje Jirkovi ve čtvrtek ráno na boilie oliheň. Je to pěkný kapřík na rozjížďku.73cm, něco málo přes 7kg.Za více než hodinu mě vytahuje ze spacáku také první záběr. Parádní jízda.

Po pěkném boji vytahuji na boilie citrus kapříka 72cm, 7,2kg.Jsem spokojen, že už jsem také něco chytil, nahazuji zpět a dokrmujeme asi 100 kulí. Další tentokrát opatrný záběr přichází opět na můj prut a vytahuji kapříka menších rozměrů, ale opět mě moc potěšil 68cm, 6,3kg.Do třetice všeho dobrého dostávám další pěknou jízdu těsně před obědem a vytahuji kapra už o něco většího 75cm, 9,3kg , který zabral na boilie ovoce. O necelé tři hodiny později mám opravdu brutální jízdu. Hned po záseku si dělám srandu, že to smrdí osobákem na této domácí vodě. Kapr bojuje jak o život a vůbec se mu nechce z vody. Vše dopadá na výbornou a Jirka mi podebírá nádherně dlouhého kapra. Nakonec jsem posunul svůj osobáček na této vodě o 1cm.Kapr měřil 88cm a vážil 12,06kg. Jirka snižuje asi za dvacet minut můj náskok a vytahuje na boilie banán-oliheň kapříka 65cm.Přijíždí Jirkův syn Mára, který vytahuje kolem páté hodiny kapra 67cm a do večera má ještě tři záběry, ale bohužel na břehu nevidíme ani jednu rybu. Škoda. Přehazujeme všechny pruty, dokrmujeme dalšími asi 100 kuličkami a čekáme na další záběry. Jsem trošku unaven a jdu si lehnout do bivaku na lehátko. Odpočinek mi ale není dopřán a já mám další pěknou jízdu. Vybíhám i se spacákem pomalu až k prutu a zasekávám. Pěkný tah značí další pěknou rybu. Na břehu se před objektivem fotoaparátu předvádí další pěkná ryba 76cm, 9,7kg.Kapřík zabral na boilie citrus. Další záběr přichází na Jirkův prut a po pěkném boji vytahuje nádherně stavěného pupkáče 71cm, 9,9kg.Nádherná ryba, která by do budoucna mohla být opravdu pěkná. Ryby mě prostě nenechají vyspat a vytahuji v pátek ráno dalšího nádherného kapra, ale pro mě bohužel poslední velkou rybu této výpravy.75cm, 9,5kg a zabral na panáčka citrusu a ovoce. Ráno opět dokrmujeme několik kuliček, abychom místo udrželi aktivní, ale až do soboty se nic neděje. V sobotu přijíždí opět Jirkův syn Mára. Ten bude mít určitě zase štěstí. Dopoledne se nic neděje a já se odjíždím domů vykoupat. Při příjezdu zpět vidím Jirku držet prut, který vrací zpět do stojanu a na podložce si odpočívá další nádherná ryba.

Je to opravdu moc pěkný kapr.76cm, 9,7kg a zabral na boilie oliheň. Fotím Jirku a vracíme rybu zpět vodě. Po obědě přijíždí také můj táta a vytahuje do večera pouze pár malých kapříků do 50cm.Před třetí hodinou se konečně dočkal jízdy také Mára a vytahuje menšího kapříka 65cm, který mu zabral na boilie česnek. Do večera zůstávají naše hlásiče opět chvíli němé, tak přehazujeme všechny pruty. Asi za hodinu si zapínám příposlech a na pípáku si zapínám do pohotovosti otřesové čidlo (v tomto momentu je hlásič na pár vteřin neaktivní) a právě v tomto okamžiku se mi roztáčí cívka. Nemůžu tomu ani uvěřit, ale mohu ihned zaseknou a na konci je další nádherná ryba. Říkám Jirkovi, že bude opět pěkná, ale asi 15m od břehu o ni bohužel přicházím. Moc mě to mrzí, protože jsem byl už dlouho bez záběru a tato ryba do mě mohla vlít novou energii, ale bohužel. Toto byla poslední velká ryba této výpravy. V neděli ráno ještě přihazujeme už jen pár kuliček na dokrmení.

Přijíždí na ryby také můj táta. Do nedělního oběda vytahuji ještě dva kapry přes 50cm a můj táta vytahuje také asi 3 dorostence do 55cm.Čekáme, než nám oschne bivak od ranní rosy a začínáme balit. Za tuto výpravu jsme vytáhli dvanáct velmi slušných ryb což si myslím, že je opravdu pěkné a zvýšil jsem si po dlouhé době na této vodě centimetrový osobáček. Na rozdíl od předchozí výpravy se nám opravdu dařilo. Děkuji Radkovi Podrazilovi za super boilies a poslání nových koulí na testování, které vyzkouším hned v následujících jednodenních výpravách.