• Sumčák největší
Youtube kanál nachytano.cz Nachytano.cz na Facebooku TSS kanál nachytano.cz
Seznam témat »

Jak nás počasí připravilo a o lepší výsledek

• cadox fishing
04. 10. 2011

Zamluvený termín na soukromé pískovně kousek od Hradce Králové se kvapem blížil a já jsem pomalu začal s přípravami. Celé to vyvrcholilo v neděli, kdy jsem celkem tradičně nestíhal. Pavel ,15 km ode mně, si vše udělal v klidu v sobotu a v neděli se už jen válel v pelechu. Večer jsem skončil, vše hotovo, ráno jen zabalím jídlo do tašek.
 Probouzím do slunečného dne, vstávám, jdu si vyčistit zuby, napustím vodu do kanystrů, balím jídlo... Pak všechno vynáším před dům na chodník. Mezi tím mi už přišla SMSka, že za 10 minut je parťák u mě. Reservaci máme až od 12. hodin, takže vyjíždíme až v 8. Pavel přijíždí, všechno co je v autě vytahujeme ven a začínáme vše pomalu skládat do auta. Po 10. minutách je vše v autě a můžeme vyrazit. Cesta proběhla celkem v klidu a 11:15 jsme byli na místě. Byli by jsme podstatně dřív, ale sjeli jsme mylně z cesty jinde, než jsme původně zamýšleli a tak se jízda krapet protáhla. Od lovících rybářů zjišťujeme, kde a kdo nám vydá  povolenky. Sedáme do auta a jedeme na blízkou benzínku. Povolenky máme, jedeme tedy na místo činu.
Pavel hned volá rybářské stráži a jde pro loď a echolot. Přijíždí, já nasedám a jedeme prozkoumat vodu. Ryb je na našem místě dost, ale všechny ve sloupci. Lavice žádné, samá placka, jen u břehu je jeden svah do hloubky a pak až u ostrova, jen asi 30 m před ním jsem si na echu všiml malé, ale celkem vysoké lavice. Po hodině příprav vyvážíme, já dávám levý prut na svah u ostrova, prostřední na tu lavici před ostrovem a třetí a pravý jen nahazuji a krmím cobrou. Pavel jeden prut umístil na svah a druhý pod svah u ostrova. Pruty jsou rozvezeny, stavíme bivak, uklízíme a zabydlujeme se. Já stavím gril. Po hodině a půl od vyvezení mám jízdu na prostředním prutu z lavice. Po 15 ti minutách je v podběráku dlouhý šupi.

Vzal mi velkou a malou kuličku pod sebou uzeného lososa od I.M.O.T.H.E.P. baits. Měří 83 cm a váží přibližně 9,5 kg. Na začátek super! Za 2 hodiny má záběr i Pavel a po krásném boji zdolává šupíka 80 cm a 10 kg. Zatím je to super!
Ale to jsme ještě netušili, co se stane po ochlazení, které přišlo druhý den. Navečer jsem roztopil gril, ugriloval masíčko, které jsem si v neděli připravil a s Pájou jsme si parádně pošmákli. Pruty už nepřevážím, nechám je tam ležet. Jen přehazuji nahozený prut a nastražuji panáčka. Pavel všechny pruty převáží a třetí prut nahazuje na hranu u břehu. Dnes bylo parádní počasí a parádní začátek, který dával tušit velmi dobrý lov. Jdeme spát a doufáme v záběr. Ráno se budíme vyspalí do růžova, jelikož v noci to ani nepíplo a kapříci byli slušní a nechali nás vyspat. V 8 má Pavel záběr a zdolává pěkného lysce 72 cm a 7 kg.

Jako jeho první, tak i tento kapřík podlehl kuličce ze směsky losos, játra, koření premium s tekutou potravou od I.M.O.T.H.E.P. baits, na jejíchž výrobky chytáme. Asi v 8:45 se mi rozjíždí prut, který tam ležel od posledního kapra. Zvedám prut a jakoby zaseknu do betonového panelu – cítím silný tah od velké ryby, ale za chvíli mi zajel do potopeného stromu a bylo po radosti. Kapr se vypnul a montáž jsem tak tak dostal z vody ven. Po vyvezení se zatáhlo, začal foukat vítr z naší strany směrem na zbytek pískovny a dost se ochladilo. Po chvíli začíná i pršet. Jdeme zalézt do bivaku hrát karty. Odpoledne přestává pršet, jdu nahodit feeder a roztopit gril. Mezi tím Pavel jednoho jesetera urval a druhýho 98 cm vytáhl. Po grilovaných klobásách převážíme a jdu se bavit feederem pro změnu já. Cejni (až 55 cm lopaty!) berou jak o závod, ale kapři vůbec. Dávám olůvko, návazec měním a nastražuji panáčka do krmného místa.
 Prut dávám do stojanu a jdeme si lehnout. O půlnoci mě budí krásná jízda a po ještě krásnějším boji se na podložce válí můj novej osobák v lyscovi. Kapr má 80 cm a 10,5 kg, krásná ryba! Po dnu bez záběru to je nádhera! Opět zabodovala moje tutovka – uzený losos.
Za dvě hodiny na panáčka na feeder přichází jeseter 95 cm. Ráno pořád fouká, poprchává, je počasí na nic. Kdyby se aspoň ten vítr otočil nebo uklidnil ! Na echu nebyli vidět ani ryby – prostě byly odfoukané na druhým konci jezera. Krom cejnů na feeder pořád nic. Až ve tři hodiny má Pája záběr a je z toho šupi 79 cm a 9,5 kg na směs tuňák + komplex squid/octopus. To už Pavel chytal jen z odhozu, protože ve starých utopených lanech u ostrova nechal dvě montáže a jednoho kapra,což ho naštvalo a na vyvážku na čas rezignoval. Já jsem opět griloval a parťák na feeder zdolává jesetera 90 cm. Na večer převážíme moje pruty, které tam ležely jako kravěnec celý den bez potahu.
V noci o čtvrt na 11 přišel šupík 73 cm Pavlovi na tuňáka s tekutou potravou a esencí oliheň. O půlnoci mám záběr i já, ale kapra vypínám u podběráku. Nastražuji opět panáčka a ze vzteku nahodím co to jde přede mě. Ráno po probuzení začínáme balit a uklízet. V 10 hodin mi pípl ten prut nahozený ze vzteku bůhvíkam. Než jsem k němu doběhl, tak se pomaličku rozjel. Jednou jsem kapra zahlídl, mohl mít tak 80 cm, a opět jsem ho u podběráku vypnul, je mi do breku, nechápu proč mi ty ryby pořád padají. Ke všemu nám uplavala loď a Pavel se musel ještě okoupat, aby ji zachránil. Odevzdáváme ji i s echolotem, balíme poslední věci a jedeme domů. Po cestě se shodujeme, že záběrů by bylo daleko víc, ale prostě počasí nám vůbec nepřálo. Celkově to byl ale výjezd podařený,
plný pohody, něco se taky pochytalo! Příští rok jedeme znova ,jsme se řekli před barákem při vytahování věcí z auta.Už teď se těšíme !

Za CT Carp fans Zdenda Kráčmar

Pokud se Vám článek líbil, podpořte ho prosím svým laikem, případně ohodnoťte hvězdičkou. Uvítáme především komentáře k rozvinutí diskuzí s vašimi názory a zkušenostmi k danému tématu. Registrace k psaní komentářů není nutná.