• Sumčák největší

Dovolená na rybách

• cadox fishing
29. 07. 2012
Konečně jsem se dočkal a mám možnost prožít na rybách delší dobu, než li jen víkend. Bude mě doprovázet můj rybářský učitel a táta v jedné osobě. Pro tuto výpravu jsme museli změnit naše oblíbené místo chytání, kvůli velkému množství  koupáčů. Náš plán zní „obsadit na celý týden ostrůvek“.
Po práci přijíždím večer z Brna, ostrůvek je zatím obsazen, ale máme domluveno, že krmítkář v osm večer odchází, tak ho vystřídáme. Protože voda má  více jak 25 stupňů, očekáváme zvýšenou aktivitu malých kaprů.Tudíž se nemusíme bát více krmit a do vody letí cca 2,5kg boiliesu různých příchutí - sladké i rybí. Protože se nacházíme na místě kde je velký nános bahna, tak prodlužuji návazcovou šňůrku kriston-merlin 25lb na více jak 30cm a ukazuje se, že to byla opravdu dobrá volba. První záběr přichází hned po půl hodině a je mi jasné, že to nebudeme mít vůbec jednoduché s malými rybami. První pionýr je na břehu. Za další hodinu bohužel o rybu přicházím. První větší ryba zabrala tátovi v sobotu ráno. Při zdolávání kapr přejíždí přes moje pruty a v tom mám brutální jízdu také já. Trochu se bojím zaseknout abych tátovi rybu neupráskl, ale nakonec  vše dopadlo na výbornou a vytahujeme nakonec dabl. Kapr73cm,7,04kg přišel na oliheň obalenou v dry gel activ kreveta a 72cm, 8kg se nechal zlákat na příchuť monster crab s dry gel active sepie. Fotíme a vracíme ryby vodě.
Hned od rána máme spousty záběrů, ale bohužel od malých kaprů.V poledne však přichází krásný přilepovák  a kapr jde do spanilé  jízdy. Hned po záseku je mi jasné, že to bude krásná ryba. Bojuje jako lev a vůbec se jí nechce ke břehu. Asi po dvaceti minutách boje se mi u břehu ukazuje mohutné tělo velkého lysce. Po podebrání měříme a vážíme - 88cm, 12,4kg-největší ryba výpravy zabrala na red caviar obalený v dry gel active red fish. Do večera ještě vytaháme spousty malých ryb. Dokrmíme další kilem koulí. V neděli ráno začínají přicházet znovu větší ryby. Během dne se i přes spoustu malých ryb prokousávám ke kaprům 75cm, 8,7kg a 70cm, 6,2kg. Ráno se k nám přidává ještě kamarád Jirka a za půl hodiny má také záběr. O první rybu však přichází, ale při druhém záběru už sedí háček jak má a vytahuje krásného kapra 82cm, 9,8kg. Zabral na příchuť robin red. Večer se k naší smůle začíná obloha pěkně zatahovat a přichází dlouho v předpovědi avizovaná bouřka, která nám připadá nekonečná.
Jelikož bivakujeme pod nejstarší a největší vrbou u rybníka, nechceme nic ponechat náhodě a tak se pro jistotu rozhodujeme přečkat bouřku v autě. Konečně jsou hromy a blesky někde v dáli. Ještě chvíli vyčkáváme v bezpečné zóně, ale když jsme se definitivně přesvědčili  že je bouřka pryč, vracíme se ke svým prutům a opět věnujeme svou pozornost naplno rybařině. Netrvá to dlouho a hned boduji.  Nejprve přichází kapr 75cm - šupi nevážen, nedlouho po tom71cm a 7kg, 75cm, 8,4kg.Tentokrát kaprům zachutnala příchuť meat pepper obalené v dry gel active losos. Co jsem po čas bouřky zameškal, to se mi podařilo nahnat během hodiny zpět. Znovu dokrmíme a čekáme na další záběry, které naštěstí na sebe nenechávají dlouho čekat. Za dopoledne vytahuji ještě kapry 67cm, 5,7kg a 68cm, 5,4kg. Ryby zabraly na příchutě citrus obalené v pastě citrus.
Odpoledne přichází opatrný záběr a kapr mi přejíždí druhý prut. Ryba těžkne a zajíždí do vázky.Táta jel pro oběd a tak si musím poradit sám.Rozhoduji se proto jít do vody a kapra vyprostit. Jdu po vlasci a po vyproštění z vázky se na hladině ukazuje překvapení v podobě kapra koi. Mám obrovskou radost. Podebírám opatrně kapra a nemůžu uvěřit vlastním očím. Kapr má v tlamce zapíchnuté dva háčky u kterých jsou i moje dvě montáže. Do dneška si to nedovedu vysvětlit jak se to mohlo stát.V tu chvíli přijíždí táta s obědem a pomáhá mi s měřením, vážením i focením - 69cm, 4,9kg. Naposledy jsem měl tohoto kapra před pár lety a o to víc mi udělal radost, že jsem ho opět po letech chytil. Do večera vytahujeme spousty malých kaprů.
Další koule na dokrmení jsou ve vodě, a nastává fáze čekání na větší ryby. Do půlnoci však přichází akorát tak další bouřka, ale hned po ní se mi daří zdolat kapra 79cm, 8,08kg na příchuť blood worm.
 Je úterý ráno a četnost záběrů ustává. Přichází jen pár malých kaprů. Večer se žene opět další bouřka a pro nás to vůbec nevypadá dobře. Preventivně rozhodujeme prozatím tuto výpravu ukončit a tak nastává urychlené balení všech věcí. Po příjezdu domů si krátím čas alespoň pozorováním z balkonu, jak řádí bouřka za bouřkou. Za noc přišlo neuvěřitelných 7 bouřek. Jsem moc rád, že po dobu tohoto nepříznivého počasí jsem byl v bezpečí domova.
Středa ještě proběhne ve znamení odpočinkového dne, ale ve čtvrtek ráno dospělo mé rozhodnutí vrátit se zpět do boje. Po příjezdu k vodě, nahození prutů a zakrmení přichází ani ne po dvaceti minutách záběr. Vytahuji kapra kolem 60cm. Během dvou hodin se mi takových kaprů podaří zdolat asi pět. Všechny ryby zabraly na příchuť citrus obalené v pastě citrus. Ale větší ryby opět ne a ne přijít.
Odpoledne za mnou přijíždí kamarád Jet fish. Po jeho příjezdu tahám ještě pár malých ryb. Na obzoru se však žene další bouře a tak nastává rozhodnutí výpravu opět ukončit. Ještě nejsem ani doma a Martin vytahuje tři kapry - největší 66cm. Bouřka se do rána přehnala a tak mě trochu mrzí tentokrát asi unáhlený odchod, a to že jsem nevydržel. Už se však stalo a nedá se s tím nic dělat. Jet fish bojuje s přítelkyní Nikčou sám.
V pátek ráno přijíždí za Jet fishem chytat kamarád Jirka a na mě čeká odjezd a pracovní náplň u mé  babičky. Jet fishovi se daří zdolat  pár menších  kaprů -  71 a 73cm a o dva velké bohužel přichází. Jirka také vytahuje pár malých kaprů a 72cm, 6kg. V pátek večer přichází další bouřka a od této doby ryby moc nejdou.V sobotu večer se vracím opět chytat a vydržím až do neděle do rána.
Dokrmuji ještě ½ kg koulí a čekám na záběry. První a poslední záběr přichází v neděli v 8hodin ráno. Ze spacáku mě budí brutální jízda a Jet fish mi říká, že to určitě malá ryba nebude. Vytahuji kapra 73cm, 7,6kg a touto rybou ukončuji tuto krásnou dovolenkovou výpravu. Kapříkovi zachutnalo boilie  s příchutí blood worm obalené v pastě ryba. Balíme všechny věci a míříme k domovu. Na této výpravě jsem s tátou vytáhl přes 100kaprů od 25 do 88cm. Tuto výpravu jsme si prostě náramně užili. Je vidět, že boilie carp inferno baits prostě stále boduje.
Za carp inferno baits team JURAAMBI