• Sumčák největší

24 hodin

• cadox fishing
03. 10. 2011
 Po velmi dlouhých třech týdnech bez ryb se chystám opět na další výpravu. Bohužel z časových důvodů jen na necelých 24 hodin. Doufám ale, že chytnu aspoň něco. Je sobota odpoledne a já volám Martinovi z Green týmu a domlouvám se s ním, v kolik dorazím k vodě. Martin je už na rybách od čtvrtka a říká, že si zatím zachytal dobře. Chytil dvě ryby přes 70cm a několik menších dorostenců. Večer se žene bouřka. Přijíždím k vodě, nosím urychleně všechny věci k vodě a ihned se dávám do stavění bivaku. Ještě nemám ložnici stoprocentně postavenou a přichází pěkná buřeň. Urychleně vše stěhuji do své ložnice, ale i tak už mám věci trochu mokré. V bivaku vůbec neztrácím čas a stavím aspoň stojan a rozbaluji pruty, abych mohl co nejdřív nahodit. Bouře ještě nepřestala a já už jdu nahazovat. Pro tuto výpravu jsem zvolil dvě novinky od Carp inferno baits a to Green seashell a Blue lagoon.Jsem zvědav, jak to pošlape. Martina a jeho tým jsme také naučili s Dubínkem chytat na koule od inferna, protože kapři tyto koule prostě milují. Martin říká, že mu kapři chodí úplně na vše, ale nejvíce na oliheň, banán-oliheň a jahodu. Martin má místo dobře rozkrmené, tak jen přihazuji asi třicet kuliček ke svým montážím. Martin v devět hodin odjíždí na člunu za kamarádem Rejmisem na zahradu. Říká, že je za hodinu zpátky, ale jelikož Martina znám a vím, jak to na takových narozeninách chodí, tak je mi jasné, že za hodinu to teda nebude. Bohužel přes noc ani píp. Záběry začaly chodit až ráno. V bivaku mě probouzí příposlech a mám ukázkový padák. Přibíhám k prutu, domotávám a přisekávám. Není mi jasné, co se stalo, ale hned u špičky prutu mi praskl vlasec a ryba byla pryč. Záběr přišel na Green seashell. No nezačíná to teda dobře. Chystám v bivaku nové montáže a v tom mám ukázkovou jízdu na druhý prut. Ryba jde ke břehu jako plotice, ale u břehu se ukazuje můj první letošní větší šupináč. Je to šupík 75cm,7,2kg a zabral na Blue lagoon.

Nahazuji zpět do horkého místa a ještě dokrmuji pár kuličkami. Druhý prut už mám také připraven a tak letí do stejného místa. Ulehám do spacáku. Je pět hodin ráno a já slyším, jak se vrací Krištof Columbus ze své narozeninové výpravy. Je pět hodin ráno. Pomáhám mu vystoupit na rodnou zem a jdu si lehnout. Do pěti minut mám další padák, ale ryba se mi hned po záseku vypla.Hned po dalším náhozu mám další záběr a to ukázkovou jízdu. Kapřík, který měl rovných 60cm mi udělal také celkem radost. Zabral na Green seashell.Za dalších pět minut mám další záběr a to kapra do 50cm.Začíná se dělat pěkné vedro. Další záběr přichází až v deset hodin a to další dorostenec do 50cm.Jelikož bylo velké vedro, tak ryby už tak aktivní nebyly. Martin měl záběr v pravé poledne-ukázková jízda na oliheň a vytahuje krásného kapra 80cm.O půl jedné přijíždí můj táta a bude se snažit taky něco pěkného chytnout. Jedním prutem bude chytat na boilie a druhým se bude bavit na šrot. Hned od začátku se mu velmi daří a chytá několik menších kaprů na šrot asi 30m od kraje. Asi o půl třetí má klasický záběr až k prutu. Zasekává a cívka se protáčí jako blázen. Říkám mu, aby si už konečně trochu utáhl cívku ať se mu to tak neprotáčí, ale on říká, že to bude asi nějaký macek. To co udělala tato ryba asi třicet metru od břehu, tak to jsem v životě neviděl a to jsem u vody už strávil spoustu rybářských chvil. Ryba asi na třiceti metrech vyskočila nad hladinu přesně, tak jak většinou skáčou jeseteři. Táta mi hned říká, že je to obrovský sumec a předává mi prut, protože já mám větší štěstí a mu že by prý mohl upadnout. Vůbec se nebráním a beru do ruky prut. Vůbec se mu nechce z vody. Po centimetrech dostávám rybu ke břehu, ale vždy udělá výpad a je opět pryč od břehu. Asi po dvaceti minutách přivádím sumce až ke břehu. Lezu do vody a zdolávám přímo z vody. Mám za zády spoustu kamarádů rybářů a ti mi fandí a sledují super souboj a nádhernou rybu. Odhadujeme ji tak na 150cm.Snažím se mu dostat prsty na spodní čelist, ale bohužel má ještě pořád dost sil a vždy dojede zpět do rybníka. Asi na desátý pokus se mi to daří a máme vyhráno. Vytahuji mohutné tělo sumce s vítězným výkřikem z vody a nestačíme se divit, co je to za monstrum. Naměřili jsme 170cm.Mám váhu do 40kg, ale nemáme ho v čem zvážit.

Podložka ho nemůže přece unést, ale nakonec to zkoušíme a vážíme. Zvedáme nádhernou rybu a v podložce začíná praskat, tak už rybu nezvedáme až nahoru. Váha ukazuje 37kg, ale ještě má celý ocas na zemi, takže je jasné, že má přes 40kg.Naše radost je neskutečná. Vše natáčíme a děláme spoustu památečních fotografií. Vracíme nádhernou rybu vodě. Vytáhnout takovou rybu na prut z Polska za 300kč, který má zátěž do 60g, tak k tomu není co dodat. Ještě jednou si s tátou navzájem gratulujeme, že rybu výborně zasekl a já, že jsem jí úspěšně zdolal. No prostě super zážitek. Do večerního odjezdu jsem chytil ještě na boilie s tátou několik ryb do 60cm a zamířili jsme k domovu. Za necelých 24 hodin to byla nádherná rybařina, která skončila ještě osobákem v podobě nádherného sumčího kamaráda.

ZA CARP INFERNO BAITS TEAM JURAAMI

Pokud se Vám článek líbil, podpořte ho prosím svým laikem, případně ohodnoťte hvězdičkou. Uvítáme především komentáře k rozvinutí diskuzí s vašimi názory a zkušenostmi k danému tématu. Registrace k psaní komentářů není nutná.